ایرانیان جهان
توليد سانتريفيوژ پزشکي با توان 20 هزار دور در دقيقه
شنبه 21 اسفند 1395 - 3:46:32 PM
ايسنا
غلامعلي فلاتي مجري طرح در حاشيه بازديد از يک شرکت دانش‌بنيان در شهرک صنعتي شمس‌آباد در جمع خبرنگاران با اشاره به اجراي طرح ساخت و توليد سانتريفيوژ 20 هزار دور در دقيقه گفت: اين دستگاه داراي کاربردهاي تحقيقاتي و کلينيکالي است.

وي اضافه کرد: اين دستگاه که قادر است با سرعت بالا سرم را از پلاسماي خون جداسازي کند، براي آناليز خون در آزمايشگاه‌هاي تشخيص طبي کاربرد دارد ضمن آنکه براي تشخيص سرطان‌هاي زنان نيز به کار برده مي‌شود.

مجري طرح با اشاره به شيوع سرطان رحم در کشور يادآور شد: تاکنون براي تشخيص اين بيماري از لام استفاده مي‌شد که اين روش دقيقي براي تشخيص سلول‌هاي سرطاني نبوده است از اين رو ما اقدام به طراحي و ساخت اين سانتريفيوژ کرديم.

وي دقت اين دستگاه را دوآرپي‌آم ذکر کرد و گفت: دستگاه با دقت بالا و خطاي کم آزمايش‌هاي مورد نياز را انجام خواهد داد.

به گفته وي، تنها رقيب اين دستگاه يک شرکت آلماني است که توان سانتريفيوژهاي توليدشده در اين شرکت 18 هزار دور گزارش شده است.

اين محقق با تاکيد بر اينکه اين سانتريفيوژ داراي 150 قطعه است و اظهار کرد: همه قطعات و اجزاي اين دستگاه بومي‌سازي شده است و تنها بخش موتور آن از سوي يک شرکت اروپايي توليد شد که دليل آن نبودن شرکتي در داخل کشور است که بتواند يک موتور با حجم کم و توان بالا توليد کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3360/توليد-سانتريفيوژ-پزشکي-با-توان-20-هزار-دور-در-دقيقه
بستن   چاپ