ایرانیان جهان
کرم هاي مرطوب کننده گياهي توسط محققان کشور توليد شد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 10:21:20 AM
مهر

ليلا محمد تقي زاده، مسئول گروه طب سنتي و فعال در واحد تحقيق و توسه يک شرکت دانش بنيان در کاشان اظهار داشت: در اين شرکت موفق شديم کرم هاي مرطوب گياهي را براي سنين مختلف و انواع پوست ها به توليد برسانيم.

وي با بيان اينکه توليد اين نوع کرم مرطوب کننده، پايه گياهي دارد، افزود: اين کرم، براي انواع پوست هاي چرب و خشک مناسب خواهد بود.

محمدتقي زاده با بيان اينکه براي حفظ تعادل مکانيکي و فيزيولوژيک پوست طبيعي، لازم است از مصرف ترکيبات بهداشتي آرايشي حاوي مواد محرک و مضر براي پوست اجتناب کرد، اظهار داشت: استفاده از کرم مرطوب کننده اين شرکت دانش بنيان، براي تمام انواع پوست مخصوصاً پوستهاي خشک و حساس توصيه مي شود و مي توان به دفعات از آن استفاده  کرد.

به گفته وي، در ترکيبات اين کرم مرطوب کننده از ژل گياه آلوئه ورا و روغن بادام استفاده شده است.

وي با بيان اينکه ژل آلوئه داراي اسيدهاي آمينه، مواد معدني، ويتامين ها، آنزيم ها، پروتئين ها، پلي ساکاريدها و محرکهاي بيولوژيک است و به همين علت علاقه و توجه همگان براي استفاده از فراورده هاي داراي آلوئه را موجب شده است، گفت: مدت زيادي است که خواص طبيعي آلوئه ورا براي تغذيه و نرمي پوست و تخفيف تحريکات پوستي در زمينه هاي طبي و زيبايي شناخته شده است.

محمدتقي زاده افزود: اثرات مرطوب کنندگي ژل آلوئه‌ورا، به مخلوط آب و ترکيبات پلي‌ساکاريد آن بويژه گلوکومانان مربوط مي‌شود که ترکيب ژل مانندي ايجاد مي‌کند و آب را در سطح پوست نگه داشته و محيط مرطوبي روي پوست ايجاد مي کند.

وي خاطر نشان کرد: روغن بادام نيز از جمله ترکيبات بکار رفته در فرمول کرم مرطوب کننده باريج اسانس است و با داشتن خواص نرم‌کننده، محافظ و مغذي پوست براي تمامي انواع پوست، رفع خارش، زخم، خشکي، پوسته‌پوسته شدن، التهاب، اگزما و ترک پوست و در موارد مواجهه با نور خورشيد مناسب است.

وي با اشاره به کاربردهاي اين نوع کرم گفت: براي زير آرايش، مراقبت از پوست دست و صورت، برطرف کردن تحريکات پوستي، پيشگيري از آسيب هاي خارجي مي توان از اين نوع کرم بهره برد.

وي تاکيد داشت: قابليت برجسته آلوئه ورا در تامين رطوبت پوست همراه با ويژگيهاي نرم کننده، خنک کننده، آرامش بخش و مغذي همچنين خواص ويژه روغن بادام براي پوست موجب شده تا فرمول اين کرم مرطوب کننده منحصر به فرد باشد. اين کرم  با داشتن ويژگي هاي فوق موجب حفظ سلامت پوست بويژه پس از مواجهه با عوامل آسيب رسان محيطي مي شود

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3353/کرم-هاي-مرطوب-کننده-گياهي-توسط-محققان-کشور-توليد-شد
بستن   چاپ