ایرانیان جهان
توليد نانورنگي براي کاهش شدت ورود امواج الکترومغناطيسي به منازل
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 9:29:26 AM
ايسنا

دکتر علي زينلي محقق طرح درباره اين رنگ نانويي ضد امواج الکترومغناطيسي اظهار کرد: با توجه به گسترش آلاينده‌هاي نوين ناشي از سبک زندگي  و ايجاد عوارض بر روي بدن، يکي از معضلات امروزه بشر ايمن‌سازي و کاهش ميزان آلاينده‌ها است.

وي افزود: در واقع امروزه آلودگي امواج الکترومغناطيس مانند موبايل، تلفن‌هاي بي‌سيم، مودم‌هاي واي فاي منازل شخصي و همسايگان و دکل‌هاي مولد امواج در خارج از ساختمان، پيرامون ما را احاطه کرده است.

زينلي ادامه داد: رنگ نانويي ضد امواج يکي از راهکارهاي پيشگيري از آسيب امواج الکترومغناطيس بوده و مي‌توان از آن بر روي سطوح ساختماني با لايه‌هاي نازکتري استفاده کرد و شدت ورود امواج الکترومغناطيس خارجي را کاهش داد.

محقق طرح با بيان اينکه اين رنگ را از مشابه خارجي بازسازي کرده و نانوذرات را با گرافيت انبساط‌ يافته عامل‌دار کرديم، تصريح کرد: اين طرح با استفاده از تکنولوژي و ذرات نانويي توانسته بيشترين راندمان شيلدينگ امواج در دنيا را بدست آورد؛ به گونه‌اي که ميانگين اين راندمان‌ها از 30 تا 40 دسي‌بل است، اما راندمان رنگ توليدي ما تا 70 دسي‌بل هم بالا مي‌رود.

وي با اشاره به اينکه اين رنگ 99 درصد ضد امواج الکترو مغناطيس است،‌ گفت: در واقع با استفاده از اين رنگ مي‌توانيم محيط اتاق را واکسينه کرده و شدت امواج را کاهش دهيم.

زينلي با گلايه از عدم حمايت متوليان امر از اين اختراع،‌ گفت: تمام هزينه‌هاي اين اختراع توسط خودمان تامين شد و فرايند ساخت اين رنگ حدود يک سال و نيم طول کشيد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3351/توليد-نانورنگي-براي-کاهش-شدت-ورود-امواج-الکترومغناطيسي-به-منازل
بستن   چاپ