ایرانیان جهان
بالگرد ملي صبا 248 رونمايي شد
چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 9:17:58 AM
ايرنا
در سيصد و پنجاه و سومين روز از سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل با حضور سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري بالگرد ملي صبا 248 که به دست متخصصان شرکت پشتيباني و نوسازي بالگرد ايران وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است رونمايي شد.
بر پايه اين گزارش، سردار دهقان در مراسم رونمايي از اين بالگرد ملي طي سخناني اظهار داشت، مفتخريم که در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل يکي از پروژه هاي مهم که حقيقتا از نمادهاي اقتصاد مقاومتي است را امروز رونمايي کنيم.
وي افزود: با توجه به نياز کشور به بالگردهايي در کلاس وزني متوسط که بالاترين درخواست و نياز آتي است؛ شرکت پنها با همکاري شرکت هاي دانش بنيان، دانشگاه ها و مراکز علمي و تحقيقاتي صنايع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحي، ساخت و توليد بالگرد ملي صبا 248 کرد.
سردار دهقان افزود: بالگرد ملي صبا 248 در کلاس وزني سبک و متوسط کاربري چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفيت 8 سرنشين قادر است ماموريت هاي حمل و نقل بار و مسافر و عمليات امداد و نجات، عکس برداري و شناسايي، آمبولانس هوايي، عمليات فرا ساحلي و تاکسي هوايي را انجام دهد.
وزير دفاع، استفاده از فناوري هاي روز در حوزه ناوبري، هدايت و سامانه هاي مکانيکي، کارکرد قابل قبول در حالت يک موتور خاموش، قابليت اطمينان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابليت عملياتي در محدوده دمايي 25- تا 55 درجه سانتي گراد و بدنه آيروديناميکي مناسب را از جمله مشخصات فني بالگرد 248 عنوان کرد و گفت: اين بالگرد بر اساس نياز مشتريان نظامي و غير نظامي و قابليت صادرات به بازارهاي بين المللي خصوصا کشورهاي اسلامي با قيمت رقابتي قابل عرضه است.
سردار دهقان طراحي و ساخت اين بالگرد را يکي از آرزوهاي ديرينه مسئولان کشور و متخصصان صنعت هوايي دانست و گفت : اينجانب ضمن عرض خدا قوت به همه دست اندرکاران طراحي و ساخت اين پروژه بزرگ ملي، اين دستاورد بزرگ و درخشان را به محضر فرماندهي معظم کل قوا، ملت شريف و قدرشناس ايران تبريک عرض مي نمايم و در آستانه سال جديد آن را عيدي وزارت دفاع به اين ملت بزرگ اعلام مي کنم.
وي با قدرداني از همه مراکز علمي، دانشگاهي و شرکت هاي دانش بنيان که وزارت دفاع را در تحقق اين پروژه ملي ياري و حمايت کردند تصريح کرد: حرکت به سمت طراحي و ساخت بالگردهاي سنگين را به طور جدي در دستور کار داريم که اميدواريم بتوانيم در سال هاي آتي اين مهم را نيز تحقق بخشيم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3349/بالگرد-ملي-صبا-248-رونمايي-شد
بستن   چاپ