ایرانیان جهان
آمادگي موسسه فناوري اتريش براي همکاري علمي با ايران
سه شنبه 17 اسفند 1395 - 3:43:59 PM
مهر
دکتر وحيد احمدي، معاون پژوهشي وزير علوم از آزمايشگاههاي تحقيقاتي و فناوري موسسه فناوري اتريش واقع در شهر وين بازديد کرد. در ابتداي اين ديدار پروفسور هابيل جوزف فروهليش رئيس بخش فناوري موسسه فناوري اتريش به معرفي توانمندي هاي تحقيقاتي و فناوري اتريش و سابقه همکاري هاي انجام شده با مراکز علمي و فناوري ايران به معرفي مختصر آزمايشگاهها و کارگاههاي فعال در حوزه فناوري موسسه فناوري اتريش پرداخت.

وي گفت: آزمايشگاهها و کارگاههاي فناوري اين موسسه به ويژه در حوزه هاي مربوط به توليد انرژي هاي تجديد پذير، انرژي هاي خورشيدي و بادي و حوزه فناوري اطلاعات و نيز ايجاد شهرهاي هوشمند پيشرو هستند.

 فروهليش از علاقه مندي زياد خود به همکاري و تعامل با مراکز فناوري، نوآوري و صنعتي ايران گفت و در ادامه افزود: ايران از نظر فناوري پتانسيل بالايي دارد؛ آزمايشگاهها و کارگاههاي فناوري موسسه فناوري اتريش آمادگي خود را براي پذيرش تعدادي از محققان، نوآوران و فناوران ايراني براي گذراندن دوره هاي تحقيقاتي و آموزشي اعلام داشت.

در ادامه اين بازديد دکتر احمدي از کارگاههاي فناوري در حوزه فناوري اطلاعات، توليد انرژي هاي نو و تجديد پذير، ساخت قطعات پرکاربرد در حوزه الکترونيک بازديد کرد.

يکي از مهمترين بخش هاي مورد بازديد اين مرکز حوزه ايجاد شهر هاي هوشمند بود. در اين قسمت از بازديد، مدير پروژه ايجاد شهرهاي هوشمند گزارشي را از نحوه فعاليت ها و ايجاد شهرهاي هوشمند ارايه داده و آمادگي خود را براي حضور در ايران و مشارکت در ايجاد شهرهاي هوشمند اعلام کرد.

در اين جلسه دکتر احمدي گزارش مختصري از مدل ايجاد شهر هوشمند در استان بوشهر ارائه کرده و ابراز اميدواري کردند مدل ايجاد شهر هوشمند در اين موسسه قابليت مشارکت در بخشي از پروژه شهر هوشمند بوشهر را داشته باشد.

همچنين در بخش شهرهاي هوشمند موسسه فناوري اتريش دکتر فرهنگ فصيحي دبير هماهنگ کننده کمسيون هاي شوراي عالي عتف گزارشي را از عملکرد و طرح هاي فناورانه مناطق 5 گانه ويژه علم و فناوري ارائه کرد.

در اين ديدار معاون سفير ايران در اتريش،  دکتر قرباني اصل رايزن علمي ايران در اروپا، معاون اجرايي دبيرکل، مشاور دبيرکل، دبير هماهنگ کننده کمسيون هاي شوراي عالي عتف و دکتر شهرکي عضو گروه مشاوران دبيرکل حضور داشتند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3348/آمادگي-موسسه-فناوري-اتريش-براي-همکاري-علمي-با-ايران
بستن   چاپ