ایرانیان جهان
شبکه نوآوري «تهران» افتتاح شد
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 2:45:28 PM
مهر
مهدي صفاري‌نيا، رئيس پارک فناوري پرديس و دبير شبکه نوآوري تهران در مراسم افتتاح شبکه نوآوري «تهران» با اشاره به هدف تأسيس اين شبکه اظهار داشت: شبکه نوآوري «تهران» از برنامه‌هاي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و با هدف تجميع امکانات در سيستم نوآوري و فناوري کشور در يک سيستم راه اندازي شده است.

وي با بيان اينکه تأسيس و افتتاح شبکه نوآوري «تهران» با سه محور بوده است، خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان، مجتمع‌هاي فناوري و ساير بازيگران عرصه فناوري همچون زيست‌بوم‌ها، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، صندوق‌ها و شتاب‌دهنده‌ها از محورهاي اصلي شبکه نوآوري «تهران» هستند و مي‌توانند در اين شبکه حضور يابند.

رئيس پارک فناوري پرديس تأکيد کرد: شرکت‌هاي دانش‌بنيان در هر نقطه از شهر تهران که باشند، مي‌توانند با عضويت در اين شبکه، خدمات جديدي را دريافت کنند و امکانات خود را با ساير شرکت‌هاي حضور يافته در شبکه‌ نوآوري «تهران» به اشتراک بگذارند.

صفاري‌نيا با بيان اينکه شرکت‌هاي دانش‌بنيان مي‌توانند در قالب يک مجتمع در اين شبکه به فعاليت بپردازند، اظهار داشت: اين مجتمع‌ها مي‌توانند از مجموع 10 شرکت دانش‌بنيان تشکيل شوند و از مزاياي خوبي براي ادامه فعاليت‌هاي فناورانه خود برخوردار شوند.

وي عنوان کرد: در واقع هر مجتمعي متشکل از 10 شرکت فناور است که مي‌تواند از مزايايي همچون معافيت‌هاي مالي، معافيت‌هاي عوارضي و ... برخوردار شود. اکنون در سامانه نوآوري «تهران» شرکت‌هايي که در استان تهران هستند، مي‌توانند عضو شوند و ثبت‌نام کنند.

صفاري نيا تأکيد کرد: فضايي که در شبکه نوآوري «تهران» ايجاد شده، امکان تبادل نظر ميان دست‌اندرکاران حوزه فناوري را ايجاد مي‌کند.

دبير شبکه نوآوري تهران با بيان اينکه اين شبکه نوآوري داراي يک مجمع ساليانه است، خاطرنشان کرد: از اين طريق شرکت‌ها مي‌توانند خدماتي را به اعضاي عضو شبکه نوآوري «تهران» ارائه کنند.

به گفته صفاري‌نيا، به واسطه شبکه نوآوري تهران، عناصر زيست‌بوم فناوري در قالب يک شبکه با يکديگر ارتباط برقرار مي‌کنند.

وي با بيان اينکه ثبت‌نام شرکت‌ها و ساير بخش‌هاي فناورانه استان تهران از امروز آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 1108 شرکت دانش‌بنيان در اين سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و اطلاعات اوليه آنها روي سامانه وجود دارد؛ البته اين شرکت‌ها بايد اطلاعات خود را تکميل کنند.

صفاري‌نيا افزود: بنا داريم با همکاري استانداري‌ها و شهرداري‌ها، اين شبکه را توسعه دهيم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3341/شبکه-نوآوري-«تهران»-افتتاح-شد
بستن   چاپ