ایرانیان جهان
پيش‌بيني فروش 90 ميلياردي محصولات دانش‌بنيان در البرز تا پايان سال
يکشنبه 15 اسفند 1395 - 3:47:49 PM
ايسنا
مسعود سعيدي اظهار کرد: استان البرز به علت پتانسيل مناسبي که در حوزه دانش دارد، قطب علم و فناوري کشور نام‌گذاري شده است.

وي افزود: البرز از ظرفيت همجواري با پايتخت، فرودگاه پيام، مراکز تحقيقاتي متعدد، ناحيه‌هاي صنعتي و راه‌هاي دسترسي بهره‌مند است و به خوبي مي‌تواند از اين پتانسيل‌ها استفاده کند.

وي با بيان اينکه از سال 87 تا کنون تعداد شرکت‌هاي مستقر در پارک به 82 شرکت رسيده است، خاطرنشان کرد: البرز از نظر تعداد شرکت‌هاي دانش بنيان در جايگاه هفتم کشور قرار دارد.

مدير فني و تخصصي پارک علم و فناوري البرز افزود: علاوه بر اين از نظر ميزان درآمد در جايگاه سوم، ميزان درآمد شرکت‌هاي نوپا در جايگاه يازدهم و از نظر نسبت کل شرکت‌ها به شرکت‌هاي نوپا در جايگاه هشتم کشور قرار داريم.

وي با اشاره به استقرار 13 درصد از صنايع کل کشور در استان البرز، تصريح کرد: در کنار اين ظرفيت، وجود زيرساخت‌هاي مناسب در البرز مي‌تواند هم افزايي خوبي را براي توسعه استان ايجاد کند.

سعيدي در خصوص تعداد افراد شاغل در پارک علم و فناوري البرز گفت:در حال حاضر بيش از 450 نفر در حوزه‌هاي مختلف فني-مهندسي، هنر، کشاورزي، علوم انساني و ... مشغول به فعاليت هستند؛ اما عمده شرکت‌هاي مستقر در پارک در حوزه الکترونيک فعال هستند.

مدير فني و تخصصي پارک علم و فناوري البرز در ادامه با بيان اينکه ميزان فروش محصولات دانش‌بنيان البرز در سال 94 ، 70 ميليارد تومان بود، گفت: اين رقم در 6 ماهه اول سال به 45 ميليارد تومان رسيد و پيش‌بيني مي‌شود تا آخر سال به 90 ميليارد تومان برسد.

وي در پايان به ميزان صادرات محصولات دانش‌بنيان اشاره و اعلام کرد: در سال 93 حدود 22 ميليون دلار محصول به کشورهاي خارجي صادر شد، در سال 94 قدري کاهش يافت؛ اما در سال جاري و در جريان نمايشگاه پژوهش و فناوري البرز يک تفاهم 300 ميليون دلاري به امضا رسيد که اميدواريم به قرارداد ختم شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3336/پيش‌بيني-فروش-90-ميلياردي-محصولات-دانش‌بنيان-در-البرز-تا-پايان-سال
بستن   چاپ