ایرانیان جهان
اعطاي جايزه ساخت پروتزهاي قرنيه به محقق ايراني
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 3:36:25 PM
مهر
دکتر سيد فرزاد محمدي با اشاره به اعطاي جايزه ابتکار عمل ممتاز دانش بنيان به يک محقق ايراني براي طراحي و ساخت پروتزهاي کاشتني داخل قرنيه به منظور درمان نسبي قوزقرنيه و آستيگماتيسم هاي نامنظم و نيز اعطاي جايزه کارآفريني به يک شرکت ايراني توليد لنزهاي داخل چشمي که در جراحي آب مرواريد استفاده مي شود، گفت: در اين جشنواره که روز پنجشنبه پنجم اسفند 95 در بيمارستان فارابي تهران برگزار مي شود، از اين مبتکران و کارآفرينان در کنار ديگر شخصيت هاي علمي تقدير به عمل مي آيد.

وي افزود: با توجه به شعار امسال که اقتصاد مقاومتي و اقدام و عمل نامگذاري شده است در فراخوان امسال جشنواره چشم پزشکي و علوم بينايي شمس، توجه ويژه اي به موضوع فعاليت هاي دانش بنيان شده و امسال از يک شخص حقيقي و يک شخصيت حقوقي تقدير مي شود.

محمدي با اشاره به اينکه توليد لنزهاي داخل چشمي در درمان آب مرواريد از سوي يک شرکت دانش بنيان ايراني و به روش انتقال فن آوري و مهندسي معکوس انجام شده است، تصريح کرد: توليد کاشتني هاي داخل قرنيه اي، مبتني بر تحقيق و توسعه داخلي و دانش بنياني صورت گرفته است.

مدير جشنواره گفت: در جشنواره هفتم (دو سال قبل)، نشان خدادوست (افتخار نوعدوستي و پيشگيري از نابينايي) به پروفسور فقيد «آنتون رگنر» اتريشي که با پروفسور محمد قلي شمس در ايران براي درمان تراخم همکاري مي کرد  به فرزند خوانده ايشان اهدا شد.

وي ادامه داد: پس از اين اتفاق، اين شخص از محل ارث و وقف پروفسور رگنر، مبلغ 50 هزار فرانک سوئيس را براي مدت پنج سال (هر سال 10 هزار فرانک) براي بورسيه تحصيلي و دوره تکميلي سه ماهه به يک چشم پزشک ايراني اختصاص داد.

محمدي تصريح کرد: از سال گذشته فراخواني سراسري در کشور براي شناسايي افراد واجد شرايط اين بورسيه تحصيلي داده شده و با توجه به شاخص هايي همچون علم سنجي، تمايز حرفه اي، فعاليت هاي انسان دوستانه و داوطلبانه به ويژه در مناطق محروم، احترام به پيش کسوت و...، چشم پزشکان حايز شرايط انتخاب مي شوند که امسال نيز يک چشم پزشک از شيراز موفق به دريافت اين گرنت شد و در جشنواره امسال اين گرنت به وي اعطا خواهد شد.

وي گفت: اين جشنواره شامل افتخارات ديگري مانند اديب چشم پزشکان، نوعدوستي و پيشگيري از نابينايي (نشان خدادوست)، خدمت و مسئوليت پذيري حرفه اي و اجتماعي، آموزگار برتر (نشان سجادي)، چشم پزشک پارسي و طبيب ديدگان (نشان شمس) است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3302/اعطاي-جايزه-ساخت-پروتزهاي-قرنيه-به-محقق-ايراني
بستن   چاپ