ایرانیان جهان
درمان بيماريهاي صعب العلاج با زهر جانوري
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 3:32:09 PM
ايرنا
دکتر ناصر محمدپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: تحقيقات براي تهيه کيت هاي خاص و نيز ساخت داروهاي ضدانعقاد که در درمان حمله هاي قلبي مورد استفاده قرار مي گيرد، از جمله اين فعاليت ها محسوب مي شود.
وي، پژوهش را يکي از مهم ترين فعاليت هاي بخش جانوران سمي موسسه رازي عنوان کرد و اظهار داشت: فرآورده هايي که در موسسه رازي به توليد رسيده و در حال توليد است از دستاوردهاي پژوهشي بوده که به محصول تبديل شده و اين روند همچنان ادامه دارد.
وي گفت: تحقيقات در موسسه رازي در راستاي بهينه سازي فرآيند توليد محصولات موجود، تحقيق روي توليد محصولات جديد و نيز زمينه هاي کاربرد سموم و پادزهرها ادامه داشته و در حال انجام است که يکي از مهم ترين آن ها توليد پادزهرها و محصولات جديد است.
رئيس بخش جانوران سمي موسسه رازي به تحقيقات در مورد امکان استفاده از زهر جانوران سمي در درمان بيماري هاي صعب العلاج مانند سرطان و ام اس اشاره کرد و گفت: استحصال محصولات جديد از زهر جانوران سمي مانند برخي آنزيم ها و برخي فرکشن ها که براي تهيه کيت هاي خاص و نيز ساخت داروهاي ضد انعقاد که در درمان حمله هاي قلبي مورد استفاده قرار مي گيرد از جمله فعاليت هاي تحقيقاتي اين بخش محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينکه در حال حاضر پيشرفت خوبي را از اين تحقيقات شاهد بوده ايم، خاطرنشان کرد: در برخي موارد تا مرحله ساخت نمونه پايلوت نيز پيش رفته ايم اما تا رسيدن اين محصولات به بازار مصرف به دليل انجام مطالعات باليني، راه زيادي را در پيش داريم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3301/درمان-بيماريهاي-صعب-العلاج-با-زهر-جانوري
بستن   چاپ