ایرانیان جهان
توليد پليمرهاي صنعتي از سوي محققان کشور
چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 3:07:31 PM
ايسنا
حميد اميري مجري طرح از اجراي مطالعاتي در اين زمينه خبر داد و يادآور شد: مواد پليمري در صنايع گوناگوني چون خودرو، بسته‌بندي، راه و ساختمان، لوازم خانگي، آميزه‌سازي موادپليمري، سيم و کابل، لوله، چرم، کشاورزي و همچنين پزشکي کاربردهاي زيادي يافته است به طوري که مي‌توان گفت بالغ بر 30 درصد صنايع خودروسازي به پليمرها بستگي دارد.

وي توليد فرآورده‌هاي تخصصي و پيشرفته مانند الاستومرهاي تخصصي و مواد شيميايي مربوط به آنها را از دستاوردهاي اين تيم تحقيقاتي نام برد و اظهار کرد: الاستومرها از فرآورده‌هايي هستند که علاوه بر افزودني‌هاي PVC ، افزودني‌هاي مقاوم به ضربه، پايدار کننده‌هاي حرارتي و مستربچ‌هاي رنگي و افزودني‌هاي مورد مصرف در صنايع بسته‌بندي از جمله فرآورده‌هاي آن بشمار مي‌رود.

اميري، راه حل‌هاي نوآورانه و متناسب با نياز صنعت کشورمان را ضروري دانست و ادامه داد: با توانمندي توليد پليمرهايي که کشورمان به آن دست يافته است، براساس نياز کشور با شناسايي بهترين مواد اوليه پليمري و مطابق با نياز کشور، تغييرات و بهينه‌سازي‌هاي لازم را روي اين مواد اعمال مي‌کنيم تا براي استفاده در صنايع گوناگون کشورمان آماده شوند.

مجري طرح افزود: اين نيازمندي و تغييرات مي‌توانند از طريق کاهش قيمت، بهبود کارايي‌ها، کاهش و افزايش ويژگي خاص و در کل يک سري از ويژگي‌ها مطابق صنعت باشد. به طور مثال يکي از مواد توليدي داراي تاييديه دانش‌بنيان با همکاري يک شرکت اروپايي با استفاده از خط توليد به بازار تجاري مي‌شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3299/توليد-پليمرهاي-صنعتي-از-سوي-محققان-کشور
بستن   چاپ