ایرانیان جهان
انسولين‌هاي تزريقي به خوراکي تبديل مي‌شود
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 3:36:18 PM
ايسنا
دکتر مرتضي رفيعي تهراني صبح امروز سه شنبه سوم اسفند ماه در آئين افتتاحيه دومين همايش خاورميانه و هفتمين همايش ملي سامانه‌هاي نوين دارورساني(ICRC) که توسط دانشگاه علوم پزشکي کرمان در محل دانشگاه تحصيلات تکميلي صنعتي و فناوري پيشرفته(هايتک) برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاري چنين همايش‌هايي اين است که بتوانيم داروهاي جديدي را به بازار عرضه کنيم هرچند که برخي از اين داروها در مرحله توليد و برخي در حال تحقيق هستند.

وي افزود: داروهاي جديد بيشتر در زمينه توليد ژن در بيماران سرطاني و بيماران قلبي و عروقي است، ضمن اينکه تلاش مي‌کنيم تا انسولين از روش تزريقي در بيماران به خوراکي تبديل شود و داروهاي نانوذراتي جايگزين داروهايي شوند که به خوبي جذب بدن نمي شوند.

رفيعي تهراني گفت: اميدواريم تحقيقات در اين زمينه و همچنين خروجي اين همايش‌ها منجر به کار مفيدي براي مردم ايران و کار تحقيقي به سيستم عملي تبديل شود تا بيماران بتوانند از دستاوردهاي نوين استفاده کنند.

رييس انجمن علمي سامانه‌هاي نوين دارورساني ايران خاطرنشان کرد: در آينده ژن رساني جاي بسياري از داروهاي قلبي و عروقي، عفوني و آنتي بيوتيک‌ها را خواهد گرفت و بسياري از داروهاي کنوني جمع خواهند شد، حتي مي‌توان اين نويد را داد که طي 20 سال آينده ديابت درمان خواهد شد و ديگر ارثي و قابل انتقال نخواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3292/انسولين‌هاي-تزريقي-به-خوراکي-تبديل-مي‌شود
بستن   چاپ