ایرانیان جهان
ساخت ماهواره «پارس يک» با همکاري مراکز تحقيقاتي
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 2:31:49 PM
ايسنا
دکتر محسن بهرامي روز سه‌شنبه، 3 اسفندماه جاري در حاشيه شانزدهمين کنفرانس بين‌المللي انجمن هوافضا در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت‌هاي فضايي در کشور، افزود: ماهواره «دوستي» در مرحله پرتاب قرار دارد و ماهواره‌هاي «پيام» دانشگاه اميرکبير و «ناهيد يک» نيز مراحل نهايي را طي مي‌کنند.

بهرامي خاطرنشان کرد: اين ماهواره‌ها در نوبت پرتاب قرار دارند.

رئيس سازمان فضايي ايران با تاکيد بر اينکه اعتبارات تمام پروژه‌هاي فضايي تامين شده است، اظهار کرد: هرچند که همواره ما با کمبود منابع مالي مواجه بوديم؛ ولي ساماندهي در زمينه تامين اعتبارات پروژه‌هاي فضايي صورت گرفته است، از اين رو تامين پروژه‌هاي فضايي نظم خاصي گرفته است.

بهرامي تاکيد کرد: بر اين اساس اعتبارات پروژه‌هاي فضايي تامين شده است.

وي، طراحي و ساخت ماهواره «پارس يک» را از ديگر پروژه‌هاي سازمان فضايي نام برد و گفت: پروژه «پارس يک» به صورت اشتراکي با مراکز علمي و شرکت‌هاي همکار سازمان فضايي اجرايي مي‌شود.

رئيس سازمان فضايي ايران با تاکيد بر اينکه در آينده تحقيقات فضايي ادامه خواهد يافت، افزود: در آينده اميدواريم به سطحي از فناوري برسيم که همواره يک يا چند ماهواره در مدار خواهيم داشت تا از آن بهره‌برداري کنيم.

بهرامي با اشاره به زمان پرتاب ماهواره‌ها با تاکيد بر اينکه براي پرتاب ماهواره‌ها زمان مشخصي را نمي‌توان تعيين کرد، اضافه کرد: ماهواره‌هاي «دوستي» و «پيام» اميرکبير در نوبت پرتاب قرار دارند، ولي در پرتاب پروژه‌هاي فضايي عوامل زيادي دخيل هستند؛ از اين رو نمي‌توان زمان مشخصي براي پرتاب تعيين کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3290/ساخت-ماهواره-«پارس-يک»-با-همکاري-مراکز-تحقيقاتي
بستن   چاپ