ایرانیان جهان
بيماران از قرص خوردن و آمپول زدن نجات مي يابند
دوشنبه 2 اسفند 1395 - 4:31:57 PM
مهر
به تازگي اختراع يک قطعه کوچک قابل کاشت در بدن انسان اميد به حل اين مشکل را افزايش داده است.

محققان مي گويند مي توان اين قطعه بسيار کوچک را که حاوي نيازهاي دارويي افراد است در درون بدن آنها کاشت تا مواد دارويي به تدريج به بدن انسان ها منتقل شوند و آنها ديگر نيازي به خوردن قرص و تزريق کردن نداشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه بريتيش کلمبيا معتقدند اين ابزار که تنها شش ميليمتر قطر دارد و از اسفنج سيليکوني و ذرات آهن کربونيل مغناطيسي پوشيده شده در يک بدنه پليمري دايره اي ساخته شده و به راحتي مي توان زير پوست بدن بيمار قرار بگيرد.

براي فعال کردن اين ابزار کوچک تنها کافيست يک آهن ربا از برابر آن عبور داده شود. با اين کار اسفنج سيليکوني تغيير شکل مي دهد و داروي ذخيره شده در ابزار يادشده از قاب پليمري خارج شده و در بدن پخش مي شود.

مهم ترين مزيت اين ابزار نسبت به نمونه هاي مشابه عدم نياز آن به يک منبع برقي تامين انرژي است. زيرا اين دستگاه تنها با استفاده از ميدان مغناطيسي آهن ربا فعال مي شود و شدت و ضعف اين ميدان مغناطيسي مقدار داروي منتقل شده به بدن را مشخص خواهد کرد.

محققان مي گويند براي تجاري سازي اين اختراع تازه هنوز به 5 تا 10 سال زمان نياز است و چنين ابزاري به خصوص در درمان بيماري هايي مانند سرطان کاربرد دارد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3289/بيماران-از-قرص-خوردن-و-آمپول-زدن-نجات-مي-يابند
بستن   چاپ