ایرانیان جهان
بازگشت 450 نخبه از خارج کشور به ايران
پنجشنبه 21 بهمن 1395 - 11:08:45 AM
ايسنا
سيد مهدي موسوي کوهپر در ديدار با نماينده ولي فقيه در خراسان‌جنوبي اظهار کرد: بنياد ملي نخبگان يکي از نهادهاي بسيار استراتژيک براي کشور است و با توجه به اينکه جهان به سمتي مي‌رود که بايد از منابع رو و زيرزميني اجتناب و آنها را به ارزش افزوده تبديل کرده و به دنيا فروخت، اين جزء با تفکر و حضور نخبگان حاصل نخواهد شد.

وي افزود: از زماني که بنياد ملي نخبگان تشکيل شد، سالانه حدود پنج هزار نفر از استعدادهاي برتر در سراسر کشور را شناسايي و تحت پوشش قرار مي‌دهيم.

معاون توسعه و مديريت منابع بنياد ملي نخبگان کشور با بيان اينکه آمارها نشان مي‌دهد ميزان ماندگاري نخبگان و استعدادهاي برتر در کشور از گذشته بيشتر شده و تناسب بين خروجي و ماندگاري به نفع ماندگاري نخبگان در کشور شده است، گفت: در چندسال اخير بحث جذب نخبگان غيرمقيم در دستور کاربنياد ملي نخبگان قرار گرفته است. 

موسوي با تاکيد بر اينکه تاکنون حدود 450 نفر از نخبگان غيرمقيم به کشور برگشته‌اند و در دانشگاه‌هاي مختلف داخلي جذب شده‌اند، افزود: با تاسيس شرکت‌هاي دانش‌بنيان روند خوبي در بحث جذب نخبگان در کشور شکل گرفته است. 

وي ادامه داد: بنياد ملي نخبگان سال گذشته در خراسان‌جنوبي ساختمان‌سازي کرد و با کمترين هزينه در مدت يک سال اين ساختمان ساخته شد. 

معاون توسعه و مديريت منابع بنياد ملي نخبگان کشور با اشاره به طرح شهاب براي هدايت و شناسايي استعدادهاي برتر دانش آموزي، تصريح کرد: در افق 1414 اميدواريم اين طرح در تمام مقاطع تحصيلي اجرايي شود و مناطق محروم اولويت بنياد ملي نخبگان است.

 موسوي با تاکيد بر اينکه نگهداري و ماندگاري نخبگان کاري بين بخشي و نيازمند مشارکت همه دستگاه‌هاي اجرايي است، گفت: مجوزي از هيأت وزيران اخذ شده که براساس آن سالانه 100 نفر از نخبگان به دانشگاه‌ها معرفي مي‌شوند تا با فرآيند آساني در دانشگاه‌هاي تحصيل کنند. 

وي با اشاره به اينکه بنياد ملي نخبگان تلاش مي‌کنند تا ايستادن نخبگان روي پاي خودشان را فرهنگ‌سازي کند، تصريح کرد: نخبگان نبايد طلبکار و وابستگي به دولت داشته باشد، بلکه بايد با حمايت دولت از استعدادهاي خود به درستي در راستاي کارآفريني و توليد ثروت در کشور استفاده کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3252/بازگشت-450-نخبه-از-خارج-کشور-به-ايران
بستن   چاپ