ایرانیان جهان
هوش مصنوعي در خدمت تحقيقات پيري
دوشنبه 18 بهمن 1395 - 3:09:55 PM
ايرنا
اين تحقيقات بين موسسه Insilico Medicine در آمريکا و مرکز پزشکي گيل متعلق به دانشگاه Gachon واقع در کره آغاز شده و هدف اين همکاري بلندمدت، توسعه نشان‌هاي زيستي چندحالته مجهز به هوش مصنوعي براي تشخيص پيري و وضعيت سلامتي و همچنين کند کردن يا متوقف ساختن فرآيندهاي عامل کاهش کارآيي بدن در اثر افزايش سن است.
موسسه Insilico Medicine مجموعه‌اي از محصولات دارويي را با استفاده از فناوري آموزش عميق توليد کرده است که در سال 2017 ميلادي به بازار عرضه مي‌شوند و قرار است ميزان کارآيي اين محصولات با استفاده از نشانگرهاي زيستي اندازه‌گيري شود. اين موسسه اخيرا اسنادي را در نشريات معتبر منتشر کرده است که کاربردهاي فناوري آموزش عميق را در اکتشاف داروها، توسعه نشانگرهاي زيستي و تحقيقات مربوط به پيري نشان مي‌دهند.
موسسه Insilico Medicine يک شرکت بيوانفورماتيک است که در پرديس شرقي دانشگاه جان هاپکينز واقع در بالتيمور آمريکا قرار دارد. اين موسسه سايت‌هاي تحقيق و توسعه متعددي در بلژيک، روسيه و لهستان دارد و برنامه‌هاي کاري مختلفي براي اکتشاف داروهاي موثر براي درمان سرطان، پارکينسون و آلزايمر تعريف کرده است.
مرکز پزشکي گيل در سال 1958 ميلادي به عنوان بخشي از دانشگاه Gachon واقع در کره تاسيس شد و پس از حدود نيم قرن به يکي از مراکز پزشکي اصلي اين کشور تبديل شد و اکنون در حدود 2900 متخصص را در 30 بخش مختلف به‌کار گرفته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3242/هوش-مصنوعي-در-خدمت-تحقيقات-پيري
بستن   چاپ