ایرانیان جهان
14 اختراع ايراني در نمايشگاه مخترعين تايلند
شنبه 16 بهمن 1395 - 2:59:46 PM
ايرنا
هرساله به مناسبت روز مخترعان نمايشگاهي با هدف معرفي آخرين اختراعات در جهان در تايلند برگزار مي شود و سال جاري نمايشگاه بين المللي بانکوک 2017 به معرفي نوآوري و فناوري، اختراع و بحث مالکيت معنوي اختصاص يافته است.
اين نمايشگاه پنج روزه تا روز دوشنبه در بانکوک پايتخت تايلند ادامه دارد و مخترعان ايراني نيز نوآوري هاي خود را به نمايش در مي آورند.
دولت تايلند هدف از برگزاري اين نمايشگاه را انتقال تجربه و اطلاعات مخترعين کشورهاي مختلف با يکديگر، ايجاد فرصت همکاري بين مخترعان تايلندي و همتايان بين المللي آنها و همچنين توسعه زيربناي علمي اين کشور جنوب شرق آسيا اعلام کرده است.
در اين دوره از نمايشگاه اختراعات تايلند نمايندگان بيش از 20 کشور از جمله ايران، لهستان، چين، ژاپن، کره جنوبي، مالزي، اندونزي، سريلانکا، لبنان، امارات متحده عربي، مصر و سوئيس حضور دارند.
نمايشگاه بين المللي و تخصصي اختراعات کشور تايلند زير نظر مستقيم دولت و توسط شوراي ملي تحقيقات اين کشور و با حمايت فدراسيون جهاني مخترعين ، سازمان هاي علمي و تحقيقاتي و مراکز مرتبط با مخترعين و وزارتخانه هاي علوم ، آموزش و تحقيقات بيش از 30 کشور برگزار مي شود.
در اين نمايشگاه که از سال 1995 تاکنون برگزار شده است، همچنين به اختراعات برتري که توسط کميته داوري تشخيص داده مي شوند، جوايزي اعطا خواهد شد.
جايزه اصلي اين نمايشگاه، جايزه مرتبط با مخترعي از اتحاديه کشورهاي جنوب شرق آسيا و مدال هاي طلا، نقره و برنز سه نوع جايزه اي هستند که پس از داوري متخصصان در روز پاياني به برترين ها اهدا مي شود.
شوراي ملي تحقيقات تايلند يک سازمان دولتي است که تحت نظارت مستقيم نخست وزير و يا معاون وي قرار دارد و توسعه نظام تحقيقات اين کشور را از طريق تعيين استراتژي ها و سياست هاي ملي تحقيق در اين کشور و مشخص کردن مسير تحقيقات کشوري و افزايش فرصت هاي تحقيقاتي بر عهده دارد.
اختراعات ارائه شده در اين نمايشگاه در دو بخش `اختراعات براي جامعه و کيفيت زندگي` و `اختراعات براي صنعت` در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
دارو، سلامت عمومي، انرژي، حفاظت از محيط زيست، تجهيزات خانه و دفتر کار، غذا، لوازم آرايشي، کشاورزي و فناوري زيستي از زير بخش هاي اصلي اين نمايشگاه پنج روزه هستند.
به طور متوسط همه ساله حدود 700 اختراع از ده ها کشوور جهان در اين رخداد علمي بين المللي در
محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي شهر بانکوک شرکت داده مي شوند.
همچنين حدود 100 هزار نفر هر ساله از اين نمايشگاه ديدن مي کنند که حدود نيمي از اين بازديدکنندگان متخصصين و سرمايه گذاران کارخانه ها و مراکز مهم توليدي هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3227/14-اختراع-ايراني-در-نمايشگاه-مخترعين-تايلند
بستن   چاپ