ایرانیان جهان
توليد نانو ماسک درمان آکنه از جلبک‌هاي خليج فارس
چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 2:51:31 PM
ايرنا
فاطمه عيدي که دانش آموخته رشته شيلات از دانشگاه هرمزگان است، از سال 1380 تاکنون فعاليت زيادي در زمينه شناسايي، تکثير، رشد و پرورش و فرآوري گياهان دريايي حوزه خليج فارس انجام داده است و سه ثبت پتنت در اين حوزه دارد.
وي درباره آخرين محصول فناورانه دانش بنيان خود که در اولين ايده بازار لوازم بهداشتي و آرايشي در دانشگاه امير کبير رتبه سوم را کسب کرد، گفت: اين نانو ماسک يک محصول کاملا توليد داخل و 100 درصد ارگانيک است که از جلبک هاي خليج فارس تهيه شده و به عنوان مکمل تغذيه اي پوست عمل مي کند.
عيدي افزود: اين محصول با نفوذ به لايه هاي عمقي پوست، رطوبت لازم را براي سلول هاي پوست فراهم مي کند و موجب از بين رفتن چين و چروک و خطوط پوست مي شود.
وي با بيان اين که آزمايش هاي باليني روي 100 بيمار طي سه سال گذشته صورت گرفته است، گفت: نتايج استفاده از اين نانوماسک طبيعي در درمان آکنه، جاي جوش و اثر زخم هاي پوستي بيماران بسيار رضايت بخش بود و منجر به بازسازي پوست هاي آسيب ديده در مدت زمان بسيار کوتاه شد.
اين محقق جوان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، يک خانم 27 ساله از خوزستان دچار آکنه هاي شديد پوستي بود و پزشک متخصص پوست براي درمان وي، قرص راکوتان تجويز کرده بود که مصرف راکوتان، جوش ها را از بين برد، اما زخم هاي اسکار و آثار عميق جوش بر پوست صورت وي باقي مانده بود و پزشک نيز استفاده از ليزر را تنها راه چاره براي رفع اين لکه ها و خلل و فرج پوست مي دانست.
وي ادامه داد: اين بيمار يکي از 100 مراجعه کننده اي بود که تحت درمان با ماسک جلبک هاي دريايي خليج فارس قرار گرفت و بعد از چهار هفته، شاهد بازسازي پوست و توقف روند جوش زدن پوست وي بوديم به طوري که بدون نياز به ليزر، فرو رفتگي هاي پوست وي کاملا صاف شد.
عيدي با يادآوري اين که توليد اين محصول بهداشتي اکنون با مديريت پارک علم و فناوري هرمزگان و دانشگاه پيام نور هرمزگان در دست توليد است، ابراز اميدواري کرد با صدور مجوزهاي نهايي، توليد اين نانوماسک وارد مرحله تجاري شود.
مراسم پاياني اولين رويداد ملي ايده بازار لوازم بهداشتي و آرايشي، شامگاه دوشنبه با ارائه 8 طرح راه يافته به اين مرحله از ميان 70 ايده ارسالي به دبيرخانه ايده بازار دانشگاه صنعتي اميرکبير در حضور هيات داوران و مخاطبان برگزار شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3220/توليد-نانو-ماسک-درمان-آکنه-از-جلبک‌هاي-خليج-فارس
بستن   چاپ