ایرانیان جهان
پورمحمدي: فقط آمار مي‌دهند و کلنگ افتتاح مي‌زنند
يکشنبه 1 ارديبهشت 1392 - 6:21:20 PM

 رييس سازمان بازرسي مي گويد بايد درست و با برنامه کار کرد تا منابع کشور به هدر نرود.

مصطفي پورمحمدي در نشستي با فعالان اقتصادي استان مازندران در شهرستان آمل و پس از شنيدن مسايل و مشکلات آنان در بخش‌هاي مختلف از جمله در بخش مسکن مهر گفت: مشکل ما نداشتن منابع، متخصصين و يا بازار مصرف نيست. مشکل ما عدم تنظيم مناسب فرصت‌ها و ظرفيت‌ها و التزام نداشتن به برنامه است و اين ضعف به شدت کشور را آزار مي‌دهد.
پورمحمدي در پاسخ به افرادي که در جلسه از مشکلات بخش مسکن مهر، عدم تحويل به موقع آن‌ها و به‌کارگيري مصالح نامرغوب در ساختن مسکن مهر گفته بودند، اظهارداشت: 40 هزار ميليارد تومان از منابع بانک مرکزي و منابع ديگر در بخش مسکن مهر هزينه شده است. اين‌که بعد از چندين سال گله و شکايت کنيم که اين طرح داراي مشکلاتي است باعث تأسف مي‌باشد. چرا علي‌رغم اين‌همه هزينه، کالاي نامرغوب تحويل داده مي‌شود؟
اهم اظهارات عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان را در ادامه بخوانيد:
* بايد درست و با برنامه کار کرد تا منابع کشور به هدر نرود. گاهي وقت‌ها براي اين‌که آمار بدهند، فقط کلنگ مي‌زنند و افتتاح مي‌کنند. اما وام و تسهيلاتي که مي‌دهند را نظارت و مديريت نمي‌کنند و در آخر بدهکار مي‌شوند.
برخي مسئولان مي‌ترسند از اين‌که مردم حرف‌هايشان را بزنند/ حماسه سياسي و اقتصادي را مردم خلق مي‌کنند.
گزارش‌هايي شوراي دستگاه‌هاي نظارتي کشور از مسکن مهر تهيه کرد، وزير مربوط را در اين جلسات خواستيم و ضعف‌ها و کاستي‌هاي اين طرح را به وي اعلام کرديم.
* متأسفانه به همين نوار پاره کردن و افتتاح‌هاي پشت سر هم دل خوش کرده‌ايم. کار زماني خوب است که با همه صرفه‌جويي‌ها و رعايت صرفه و صلاح انجام شود. اگر يک کالايي فراوان ولي کيفيتش پايين و قيمتش گران باشد چه فايده‌اي دارد؟ اين همه پول و منابع در مسکن مهر هزينه کرديم. حتي پول‌هايي را از بخش صنعت به اين بخش مسکن داديم. حداقل، کاري کنيم که در اين بخش مشکل نداشته باشيم.
*{با اشاره به سنگ‌اندازي و عدم همکاري مسئولان اجرايي نسبت به برگزاري نشست‌هاي پرسش و پاسخ با اقشار مختلف جامعه}: متأسفانه با قد کوتاه و عبور محدودمان عنوان مي‌کنيم مصلحت نيست اين حرف‌ها و اين نشست‌ها مطرح و برگزار شود. چرا برخي مسئولان مي‌ترسند از اين‌که مردم حرف‌هايشان را بزنند. آيا کشور را مي‌توان اين‌گونه رشد داد؟ اين چه دسته گلي است که به آب داديد؟ بايد حرف‌ها و درد دل‌ها را گفت تا مردم احساس اعتماد و اطمينان کنند که گوشي شنوا براي شنيدن مشکلات آن‌ها وجود دارد.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/32/پورمحمدي--فقط-آمار-مي‌دهند-و-کلنگ-افتتاح-مي‌زنند
بستن   چاپ