ایرانیان جهان
داروي گياهي درمان آلزايمر توليد محققان جهاددانشگاهي رونمايي مي‌شود
شنبه 2 بهمن 1395 - 3:48:22 PM
ايسنا
محققان جهاددانشگاهي با بهره‌گيري از دانش کهن و بومي ايران زمين در درمان مشکلات مغزي و نيز با بررسي مطالعات روز دنيا در اين زمينه توانستند اين داروي ارزشمند را توليد کرده و پس از آزمايش اثربخشي آن، طي روزهاي آتي معرفي کنند.

اعضاي تيم تحقيق جهت تکميل فرايند ارايه محصول به انجام مطالعه باليني گسترده‌اي پرداختند. در اين مطالعه که بر 42 بيمار مبتلا به آلزايمر خفيف تا متوسط در سنين بين 80-65 سال انجام شد به اين افراد عصاره گياه بادرنجبويه تجويز و به دسته‌اي ديگر دارونما داده شد.

پس از اتمام مطالعه شاخص‌هاي فراموشي، فعاليت‌هاي شناختي و عوارض جانبي مورد پايش قرار گرفتند و پس از چهار ماه انجام مطالعه نتيجه به شکل قابل توجه و معناداري بيان مي‌کرد در افرادي که از عصاره بادرنجبويه استفاده کرده‌اند نسبت به افرادي که دارونما مصرف نموده‌اند ميزان آلزايمر خفيف تا متوسط به خوبي کنترل شده است و همچنين عارضه اضطراب و تحريک پذيري به شکل محسوسي نسبت به دسته دوم که دارونما مصرف کرده‌اند، کاهش داشته است.

گفتني است، اين محصول داراي قابليت معرفي در سطوح بين‌المللي و فروش و عرضه به بازارهاي جهاني است که با عنايت خداوند متعال پس از رونمايي و معرفي، تمهيداتي براي معرفي اين محصول در سطح بين‌الملل انديشيده شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3175/داروي-گياهي-درمان-آلزايمر-توليد-محققان-جهاددانشگاهي-رونمايي-مي‌شود
بستن   چاپ