ایرانیان جهان
موفقيت محققان کشور در کاهش انتشار گازهاي گلخانه‌اي از فلرهاي پالايشگاه‌ها
سه شنبه 28 دي 1395 - 3:54:01 PM
ايسنا
مهندس شاهدائي، مديرعامل شرکت ملي پتروشيمي روز سه‌شنبه، 28 دي ماه در حاشيه کنفرانس مهندسي و تکنولوژي‌هاي سبز براي آينده‌اي پايدار در جمع خبرنگاران با تاکيد بر اينکه ما براي انجام پروژه‌ها از همکاري شرکت‌هاي دانش‌بنيان داخلي استقبال مي‌کنيم، افزود: در اين راستا پروژه‌اي را در پتروشيمي کرمانشاه با همکاري يکي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان اجرايي کرديم.

وي در اين باره توضيح داد: اين شرکت دانش‌بنيان با ارائه راهکاري توانسته است تا گاز دي‌اکسيد کربن را که از فلرهاي پالايشگاه خارج مي‌شد، با استفاده از آمونياک به اوره تبديل کند.

شاهدائي خاطرنشان کرد: اين امر علاوه بر کاهش انتشار گاز دي‌اکسيد کربن در هوا، ميزان توليدات پالايشگاه کرمانشاه را نيز افزايش داده است.

مديرعامل شرکت ملي پتروشيمي با اشاره به امضاي تفاهمنامه همکاري با نهادهايي چون سازمان محيط زيست، تاکيد کرد: با امضاي اين قراردادها اميدواريم که ظرفيت‌هاي بيشتري براي همکاري با شرکت‌هاي دانش‌بنيان ايجاد شود.

وي صنعت پتروشيمي را يکي از صنايع مهم کشور توصيف کرد و يادآور شد: در اين صنعت با فرآوري گاز و نفت اقدام به توليد مواد پتروشيميايي مي‌کنيم که اين امر مي‌تواند در توسعه صنعت کشور مؤثر باشد، ولي در عين حال بايد توسعه پايدار با رويکرد توجه به محيط زيست انجام شود.

شاهدائي با تاکيد بر اينکه کاهش مسائل زيست‌محيطي با استفاده از تکنولوژي‌هاي نوين مؤثر مي‌شود، اظهار کرد: صنعت پتروشيمي از روز اول بعنوان آلاينده تعريف نشده است؛ ولي مشکل اساسي اين است که تکنولوژي‌ها به سرعت تغيير مي‌کند و ما بايد در جهت بهبود توليد اقدام کنيم تا بتوانيم محيط زيست سالم داشته باشيم.

وي با اشاره به سهم پتروشيمي‌ها در کاهش گازهاي گلخانه‌اي بر اساس تعهدات جهاني ايران در کنوانسيون پاريس، خاطرنشان کرد: دي‌اکسيد کربنب که از فلرها خارج مي‌شود بايد جمع‌آوري شود که اين امر با تلاش پژوهشگران کشور ميسر شده است.

مديرعامل شرکت ملي پتروشيمي با اشاره به امضاي تفاهمنامه همکاري با سازمان محيط زيست، تاکيد کرد: بر اين اساس 20 پروژه زيست‌محيطي در حوزه پالايشگاه تعريف شده است که به دانشگاه‌ها واگذار خواهد شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3170/موفقيت-محققان-کشور-در-کاهش-انتشار-گازهاي-گلخانه‌اي-از-فلرهاي-پالايشگاه‌ها
بستن   چاپ