ایرانیان جهان
تلاش محققان براي جايگزيني متان ناشي از ضايعات کشاورزي به جاي متان نفتي
دوشنبه 27 دي 1395 - 2:45:38 PM
ايسنا
ميثم طباطبايي، در خصوص توليد بيوگاز از ضايعات کشاورزي و زباله‌ها، اظهار کرد: يکي از اهداف تعيين شده براي اين کميته، توليد بيوگاز از ضايعات کشاورزي و زباله‌ها است و اين فناوري در حال حاضر مورد توجه بسياري از کشورهاي دنيا است.

وي با تاکيد بر اينکه در بين سوخت‌هاي زيستي، توليد بيوگاز از زباله‌ها و ضايعات کشاورزي، مورد توجه بسياري از محققان قرار گرفته است، ادامه داد: بيوگاز به طور عمده مخلوطي از سه ترکيب متان، دي‌اکسيدکربن و سولفيد هيدروژن است که بخش متان آن ارزش سوختي دارد و پس از خالص سازي مي‌تواند جايگزين مناسبي براي گاز متان با منشا نفتي باشد.

طباطبايي تاکيد کرد: امروزه با پيشرفت جوامع و در نتيجه افزايش توليد و مصرف، حجم زباله‌هاي شهري و صنعتي و ضايعات کشاورزي روز به روز در حال افزايش است و مشکلات زيادي را در زمينه‌هاي محيط زيستي، سلامتي، اقتصادي و اجتماعي بوجود آورده است.

رييس کميته سوخت‌هاي زيستي کارگروه بيوتکنولوژي محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري خاطرنشان کرد: اين دسته از مواد، از پتانسيل بالايي به منظور استفاده مجدد و توليد مواد باارزش از راه‌هاي کمپوست، هضم بي‌هوازي و ساير فرآيندهاي توليد سوخت‌هاي زيستي برخوردار هستند، البته ترکيب درصد متغير آنها باعث پيچيده شدن و تاثير داشتن عوامل مختلف در آن فرايند خواهند شد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3166/تلاش-محققان-براي-جايگزيني-متان-ناشي-از-ضايعات-کشاورزي-به-جاي-متان-نفتي
بستن   چاپ