ایرانیان جهان
معرفي توانمندي ايران در زمينه گل در يک نشريه بين المللي
يکشنبه 5 دي 1395 - 2:16:10 PM
ايرنا
محمد رضا شفيعي افزود: در «فلورا کالچر» که يک مجله بين المللي در زمينه گلکاري است ضمن انتشار توانمندي ايران در زمينه توليد و صادرات گل و گياهان زينتي، خبر برگزاري اولين سمپوزيوم بين المللي گل که از 11 تا 14 ارديبهشت ماه سال آينده در رامسر برگزار خواهد شد نيز منتشر شده است.
وي اظهار کرد: انتشار اين مطالب در جرايد بين المللي تاثير بسزايي در توسعه صادرات و بازرگاني خارجي توليدات گل و گياهان مي گذارد.
شفيعي بيان کرد: کنگره تخصصي بين المللي گل و گياهان زينتي بومي در تاريخ عنوان شده در رامسر برگزار مي شود.
وي ادامه داد: محور اين سمپوزيوم بين المللي بر روي گياهان زينتي مقاوم به خشکي، تنوع زيستي و منابع ژنتيکي، محافظت و پايداري اکولوژيکي، ژرم پلاسم و اصلاح کلاسيک، راهبرهاي اصلاح پيشرفته، فيزيولوژي گلدهي و کاشت، طراحي فضاي سبز شهري و اهلي کردن گياهان زينتي وحشي است.
شفيعي افزود: اين کنگره با همکاري پژوهشکده ملي گل و گياهان زينتي ايران (محلات)، انجمن علمي گل و گياهان زينتي ايران، انجمن بين المللي باغبانيISHS که مقر آن در بلژيک است برگزار مي شود.
وي گفت: اين کنگره علمي و تخصصي همزمان با نمايشگاه گل رامسر برگزار مي شود و تاکنون ده ها دانشمند خارجي براي شرکت در آن ثبت نام کرده اند.
پژوهشکده ملي گل و گياهان زينتي محلات شامل بخش هاي اصلاح، تکثير و پرورش، گياه پزشکي، تحقيقات خاک و آب، بيوتکنولوژي، عرضه، نگهداري و محيط هاي توليد، تحقيقات اقتصادي و بازاريابي در سال 1375 راه اندازي شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3092/معرفي-توانمندي-ايران-در-زمينه-گل-در-يک-نشريه-بين-المللي
بستن   چاپ