ایرانیان جهان
افزايش قدرت دفاعي کشور با ساخت تقويت کننده توان مايکروويو
يکشنبه 5 دي 1395 - 2:01:37 PM
ايرنا
` تقويت کننده ماکروويو 2.5 تا 6 گيگا هرتز 150 وات` حاصل تلاش مشترک `مهدي خورسندي` و `علي آقا رسولي` است که اخيرا با ارائه در گروه برق و کامپيوترهجدهمين جشنواره جوان خوارزمي، رتبه سوم پژوهش هاي کاربردي اين جشنواره را به دست آورد.
علي آقا رسولي روز يکشنبه درباره جزييات اين طرح تحقيقاتي گفت: ما يک تقويت کننده توان مايکروويو در باند فرکانسي 2.5 تا 6 گيگاهرتز را پس از طراحي و شبيه سازي، ساخته ايم که در سيستم هاي راداري و مخابراتي کاربرد دارد و تاکنون تقويت کننده مايکروويو با اين توان، در دنيا ساخته نشده است.
دانشجوي کارشناسي ارشد دانشگاه علم و صنعت افزود: براي دستيابي به اين توان بالا، از قطعات با توان پايين تر با يک روش خاص ترکيب توان نوين، استفاده کرديم که از قابليت ميزان تلفات کم، پهناي باند وسيع و تحمل پذيري توان بالا برخوردار است.
وي خاطرنشان کرد: اين تقويت کننده از چهار بخش اصلي تقويت کننده هاي RF، ترکيب کننده توان، بخش خنک سازي و بخش کنترل و تغذيه تشکيل شده است.
به گفته آقا رسولي، ساختار اين تقويت کننده همچنين اين امکان را مي دهد تا با بکارگيري دو روش ساده Heat sink و گردش هوا امکان خنک سازي کل سيستم فراهم شود.
وي تصريح کرد: بخش کنترل اين سيستم نيز قابليت محافظت در برابر ولتاژ معکوس، افزايش دما و جريان را داراست و تاکنون هيچ يک از شرکت هاي سازنده خارجي به ساخت دستگاه هاي تقويت کننده با چنين تواني دست پيدا نکرده اند.
اين دانشجوي جوان يادآور شد: پروژه طراحي و ساخت `تقويت کننده مايکروويو 2.5 تا 6 گيگا هرتز 150 وات` با موفقيت به اتمام رسيده و تحويل شده است تا در حوزه هاي دفاعي و راداري و به منظور شناسايي و دفاع در برابر تهاجم هاي بيگانه به کار گرفته شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3088/افزايش-قدرت-دفاعي-کشور-با-ساخت-تقويت-کننده-توان-مايکروويو
بستن   چاپ