ایرانیان جهان
مصرف روزانه آسپرين ريسک سرطان لوزالمعده را کاهش مي دهد
شنبه 4 دي 1395 - 1:12:29 PM
مهر
سرپرست تيم مطالعه دکتر «هاروي ريش» از دانشگاه سلامت عمومي و مرکز سرطان ييل آمريکا در اين باره مي گويد: «اين مطالعه نمي تواند يک رابطه علت و معلولي را ثابت کند. با اين حال، شواهد در مورد افرادي که براي کاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي و يا سرطان روده بزرگ از آسپرين استفاده مي کنند، اين نويد را مي دهد که اين استفاده آنها به احتمال زياد خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را نيز کاهش مي دهد.»

طبق آمار انجمن سرطان آمريکا، سرطان لوزالمعده اغلب به عنوان يک قاتل خاموش شناخته مي شود، به اين دليل که علائم آن تا زماني که تومور پيشرفت کند، ظاهر نمي شود.

در اين مطالعه جديد 761 نفر مبتلا به سرطان لوزالمعده در شانگهاي در سالهاي 2006 تا 2011 مورد بررسي قرار گرفتند و آنها را با 794 نفر که سرطان نداشتند مقايسه کردند. از همه شرکت کنندگان پرسيده شد که آيا آنها آسپرين با دوز پايين را به صورت منظم مصرف مي کنند يا نه. گزارش شد که در مقايسه با 11 درصد از بيماران مبتلا به سرطان لوزالمعده، 18 درصد از افراد غيرمبتلا به سرطان، به طور منظم از آسپرين با دوز پايين استفاده مي کردند.

در نهايت اين محققان تاکيد کردند که آسپرين مي تواند خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را 46 درصد کاهش دهد.

ريش در خبري که از انجمن پژوهش سرطان آمريکايي منتشر شد، گفت: «سرطان لوزالمعده نسبتا نادر است و فقط 1.5 درصد از بزرگسالان در طول زندگي خود با آن روبرو خواهند شد. از طرفي مصرف منظم آسپرين مي تواند عوارض قابل ملاحظه براي برخي ايجاد کند، بنابراين، هر فرد بايد با دکتر خود در مورد مصرف آسپرين مشورت کند.»


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3083/مصرف-روزانه-آسپرين-ريسک-سرطان-لوزالمعده-را-کاهش-مي-دهد
بستن   چاپ