ایرانیان جهان
توليد 2 داروي سنگ کليه و سرطان دردانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي
يکشنبه 28 آذر 1395 - 1:58:51 PM
ايرنا
دکتر افشين زرقي امروز يکشنبه در نشست خبري هفدهمين جشنواره پژوهشي ابوريحان بيروني اظهار کرد: سال گذشته داروي يدوفوليک را رونمايي کرديم امسال نيز اقدامات لازم در زمينه توليد اين دو دارو به عنوان محصول دانش بنيان در حال انجام است.
وي گفت: توليدات پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي نسبت به چهار سال گذشته 2 برابر شده است.
زرقي بر لزوم ايجاد زيرساخت هاي لازم در حوزه پژوهش تاکيد کرد و افزود:حدود 3 سال است که اقدامات در اين زمينه آغاز شده است و شرکت هاي دانش بنيان شکل گرفته اند با اين حال خروجي اين شرکتها قابل توجه است .
زرقي گفت : مسير پزوهش به سمت خوبي در حرکت است اما نمي توان انتطار داشت که در اين مدت اندک تمام مشکلات اقتصاد پژوهش برطرف شود.
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با بيان اينکه فناوري و اقتصاد دانش بنيان نياز به زيرساخت دارد، افزود:ما از دولت حمايت ، هدايت و نظارت مي خواهيم و انتطار نداريم که نقش تصدي گري در حوزه پژوهش داشته باشد.

**کاهش ميزان ماليات طرح هاي تحقيقاتي
زرقي برخي اقدامات وزارت بهداشت در اين حوزه را قابل تقدير دانست وگفت:با پيگيري هاي وزارت بهداشت ميزان ماليات هاي طرح هاي تحقيقاتي از پانزدهم آذرماه جاري از 20 درصد به 5 درصد کاهش يافت .
وي با اشاره به ساخت بزرگترين اتاق تميز دانشگاه به منظور توليد داروهاي `هاي تک` در سال جاري گفت:ساخت اين‌ مرکز حدود 10 ميليارد تومان هزينه داشت که 70 درصد آن را دولت تامين کرده است.
زرقي با يادآوري اينکه بيش از 30 درصد توليدات علمي ايران مربوط به حوزه سلامت است، گفت:اين درحاليست که تنها 8 درصد بودجه پژوهش کشور به اين حوزه اختصاص دارد.

** طرح تحقيقاتي بررسي آلاينده هاي موادغذايي
معاون تحقيقات و فناوري دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي از اجراي طرح تحقيقاتي بررسي آلاينده هاي موادغذايي در اين دانشگاه و با مشارکت معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت بهداشت خبر داد و گفت : در اين طرح روش هاي تشخيص و کنترل آلاينده ها تهيه و براي استفاده لازم در اختيار آزمايشگاه هاي کنترل کيفيت غذا فرار داده مي شود.
وي با بيان اينکه در اين طرح روش هاي کنترل آلاينده هايي مانند سموم آفلاتوکسين ، سموم دفع آفات ، هورمونها و آنتي بيوتيکهاي موجود در مواد غذايي ارايه مي شود،اظهار کرد: فاز يک اين طرح حدود يک ماه پيش آغاز شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3066/توليد-2-داروي-سنگ-کليه-و-سرطان-دردانشگاه-علوم-پزشکي-شهيد-بهشتي
بستن   چاپ