ایرانیان جهان
ساخت ماهواره سنجش از دور با همکاري روسيه آغاز شد
چهارشنبه 24 آذر 1395 - 10:56:32 AM
مهر

محمود واعظي در مراسم اختتاميه سيزدهمين اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي ميان جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه گفت: نقشه راه روابط اقتصادي دو کشور ايران و روسيه بعد از چند روز از برگزاري اين اجلاس، آماده شده که امروز به امضا مي رسد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار کرد: توافق ما براي ساخت يک ماهواره سنجش از راه دور نهايي شده که سند آن امروز امضا مي شود و کار ساخت آن از فردا شروع مي شود.

وي با اشاره به ملاقات هاي متعددي که روساي جمهوري دو کشور با هم داشتند افزود: آخرين اين ملاقات ها در جريان اجلاس سه جانبه ايران، روسيه و آذربايجان در باکو بود که در آن اجلاس تصميم گرفته شد که با سرعت روابط اقتصادي دو کشور گسترش پيدا کند و تاکيد دو رئيس جمهوري بر اين بود که اجلاس کميسيون مشترک دو کشور بتواند موانع ميان دو کشور را برطرف کند و نقشه راهي را براي آينده دو کشور تهيه کند.

رئيس طرف ايراني اجلاس کميسيون مشترک همکاري هاي ايران و روسيه با بيان اينکه علاوه بر سند کميسيون مشترک همکاري هاي اقتصادي ايران و روسيه، هشت سند ديگر نيز امضا مي شود، گفت: امضاي دو سند بانکي، امضاي سند ميان سازمان استاندارد و آژانس مقررات فني و اندازه شناسي روسيه و سند حوزه همکاري هاي انرژي از جمله اين اسناد است.

واعظي همکاري هاي بخش خصوصي ايران و روسيه را در حال پيشرفت اعلام و تصريح کرد: دو پروژه بسيار مهمي که از سال گذشته مذاکرات آن شروع شده با حدود نزديک به 2.5 ميليارد دلار سرمايه گذاري مربوط به احداث نيروگاه حرارتي بندرعباس و برقي کردن خط راه آهن گرمسار به اينچه برون است که بعد از تصويب در هفته گذشته در هيات دولت، امروز به امضا مي رسد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3060/ساخت-ماهواره-سنجش-از-دور-با-همکاري-روسيه-آغاز-شد
بستن   چاپ