ایرانیان جهان
وعده گوگل عملي مي شود
چهارشنبه 17 آذر 1395 - 2:11:25 PM
ايرنا
اين شرکت در سال 2015 ميلادي اعلام کرد تا سال 2017 به طور کامل از منابع تجديدپذير انرژي به منظور تامين توان موردنياز ديتاسنترهاي خود استفاده مي کند.
وبلاگ گوگل در اين رابطه نوشت: در حال حاضر اين شرکت بزرگترين خريدار انرژي تجديدپذير در جهان است. البته هنوزهم گوگل از سوخت هاي فسيلي استفاده مي کند، اما اکنون اين شرکت به اندازه اي انرژي الکتريکي تجديدپذير خريداري مي کند که تمام توان مصرفي ديتاسنترها و دفاتر خود را از اين طريق تامين کند. شرکت گوگل 13 ديتاسنتر دارد که مجموعا در حدود 5.7 تراوات در ساعت، انرژي الکتريکي مصرف مي کنند.
در طول شش سال گذشته هزينه انرژي حاصل از باد و خورشيد، به ترتيب 60 و 80 درصد کاهش يافته و اين نوع انرژي ها را به يک گزينه کاملا مقرون به صرفه تبديل کرده است. اما از آنجا که باد دائما در حال وزيدن نيست، گوگل به سراغ منابع تجديدپذير ديگر انرژي رفته است تا تامين توان موردنياز آن به طور دائمي تضمين شود.
مهم ترين انگيزه گوگل براي استفاده از انرژي هاي تجديدپذير، معافيت مالياتي است که دولت وضع کرده است. اما احتمالا اين معافيت ها در طول چند سال آينده منتفي مي شوند. با وجود اين، ازآنجا که هزينه تامين انرژي هاي تجديدپذير رو به کاهش است، گوگل نگراني از بابت لغو معافيت هاي مالياتي ندارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3029/وعده-گوگل-عملي-مي-شود
بستن   چاپ