ایرانیان جهان
هفته پژوهش بستر مناسب اقتصاد مقاومتي است/راه مقابله با بيکاري ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان است
دوشنبه 15 آذر 1395 - 3:02:38 PM
ايسنا

دکتر خسرو عزيزي با بيان اينکه هفته پژوهش گامي در راستاي اقتصاد مقاومتي است، اظهار کرد: در اين هفته از دستاوردهاي پژوهشگران و محققان تجليل مي‌شود و اين هفته مقدمه و محرکي براي ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان است.

وي ادامه داد: راه مقابله با بيکاري ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان است.

عزيزي اظهار کرد: هفته پژوهش بستر و خدمت مغتنمي در راستاي اقتصاد مقاومتي و ايجاد اقتصاد دانش‌بنيان است و در اين هفته از پژوهشگران، محققان و کارآفرينان تجليل مي‌شود.

رئيس دانشگاه لرستان اضافه کرد: در اين هفته کارگاه‌هايي به منظور انتقال تجربيات کارآفرينان به دانشجويان برگزار خواهد شد.

وي گفت: همچنين در اين هفته ايده افراد در معرض بازديد گذاشته مي‌شود تا بخش صنعت پس از مشاهده آن و رغبت اقدام به انعقاد قراردادي در اين راستا و نهايتاً استفاده از ايده و تجاري‌سازي محصول شود.

عزيزي با اشاره به اينکه هفته پژوهش مقدمه و بستر ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان، تحقق اقتصاد مقاومتي و اقتصاد دانش‌بنيان است، افزود: بخش کشاورزي، صنعت و محيط زيست مهم‌ترين نياز پژوهشي استان است و بايد در اين سه بخش خلاءها، چالش‌ها بررسي و فناوري‌هاي لازم توليد شود.

رئيس دانشگاه لرستان افزود: در کنار اين سه بخش گردشگري، اکوتوريسم، حفاظت از محيط زيست، توليد غذاي سالم، استفاده بهينه از آب، کشاورزي ارگانيک و مبارزه با خشکسالي در اولويت‌هاي بعدي قرار مي‌گيرد.

وي بيان کرد: ايجاد شرکت دانش‌بنيان در زمينه علوم انساني و ايجاد رشته‌هاي فني فروش، بازاريابي و راه‌اندازي يک رشته بين رشته‌اي بازاريابي، روانشناسي باليني و غيره در استان ضروري است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/3024/هفته-پژوهش-بستر-مناسب-اقتصاد-مقاومتي-است-راه-مقابله-با-بيکاري-ايجاد-شرکت‌هاي-دانش‌بنيان-است
بستن   چاپ