ایرانیان جهان
موفقيت محققان ايراني درساخت گجت فشارخون هوشمند
يکشنبه 7 آذر 1395 - 2:05:48 PM
ايرنا
محمد حلاجيان مدير بخش سخت‌افزاري طراحي وساخت گجت سلامت فشار خون با اشاره به اينکه تعداد متغيرهاي زيادي در فاکتورهاي مراقبت از بدن و سلامت بدن وجود دارند گفت:گجت فشارخون طراحي شده حتي در زماني که بيمار از سلامت کامل سيستم قلبي عروقي برخوردار نيست نيز به سنجش فشار خون مي‌پردازد.
وي بيان کرد:گاهي اوقات مشخص شدن آنکه شما در وضعيت مناسبي هستيد سخت است و امروزه گجت‌هاي موجود در بازار با کارايي‌هاي شگفت‌انگيزشان مي‌توانند به شما در اين زمينه کمک زيادي کنند،امروزه دستگاه‌هاي هوشمند بسياري با استفاده‌هاي آسان و مناسب در منازل وجود دارند، آنها به شما اين اجازه را مي‌دهند تا فشار خونتان را اندازه‌گيري کنيد و حتي احتمال ابتلا به برخي بيماري‌هاي قلبي و عروقي را نيز پيش‌بيني کنيد.
وي افزود: متاسفانه دستگاه‌هاي فشارخون فعلي داراي يک دستبند يا بازوبند بادشونده هستند ومعمولا با حضور پرستار و درمواقعي که بيمارهوشيار است استفاده مي‌شوند، اين امر باعث محدوديت امکان استفاده از آنها مي‌شود و امکان استفاده دائمي از آنها در طول روز وجود ندارد، همچنين، خود اين دستگاه‌ها به دليل ساختاري که دارند مسبب فشارهايي بر روي سيستم قلبي و عروقي مي‌شوند.
حلاجيان افزود: اما گجت طراحي شده فاقد اين دستبند يا بازوبند بادشونده است و قابل تعبيه در يک ساعت مچي نيز هست و اين امکان را مي‌دهد تا حتي در مواقعي که فرد از سلامت کامل سيستم قلبي عروقي برخوردار نيست نيز به طورمداوم فشار خون فرد را مانيتور کند و مانند نمونه‌هاي موجود دربازار باعث ايجاد درد و مخصوصا فشار به سيستم قلبي‌ و عروقي نمي‌شود.
وي ادامه داد:گجت فشارخون با حمايت ستاد توسعه فناوري اطلاعات، ارتباطات و ميکروالکترونيک معاونت علمي طراحي وساخته شده وکاملا درحد استانداردهاي بين‌المللي است و مي‌تواند در خارج از کشور نيز مجوزات لازم را بگيرد.
وي بيان کرد: پروژه طراحي شده به صورت يک اکوسيستم کامل سلامت طراحي و پياده‌سازي شده است که به صورت کارآمد از سه بخش گجت، اپليکيشن موبايل و سرورهايي که حاوي اطلاعات سلامت افراد هستند تشکيل شده است.
وي گفت: بخش سخت‌افزار گجت‌ طراحي شده حاوي اطلاعات حياتي است، اين اطلاعات که سابقه علائم قلبي و فشار خون فرد است مي‌تواند توسط متخصصان و پزشکان مورد استفاده قرار گيرد.
حلاجيان با بيان اينکه نمونه‌هاي فعلي در بازار به دليل داشتن يک دستبند يا بازوبند، مستعد آلودگي نيز مي‌باشند، گفت: متاسفانه نمونه‌هاي فعلي در بازار مخصوصا در محيط‌هاي بيمارستاني از آلودگي زيادي برخوردارند، اما نمونه‌هاي طراحي شده، از اين مشکل مبرا مي‌باشند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/3007/موفقيت-محققان-ايراني-درساخت-گجت-فشارخون-هوشمند
بستن   چاپ