ایرانیان جهان
استفاده از سوخت‌هاي زيستي نظير گازوييل و بنزين سوختي آلودگي هوا را کاهش ‌مي‌دهد.
سه شنبه 25 آبان 1395 - 4:10:17 PM
ايسنا
ميثم طباطبايي در خصوص عدم اجرايي شدن استفاده از سوخت‌هاي زيستي در کشور، اظهار کرد: ستاد توسعه زيست فناوري زمستان سال گذشته طرح پايلوت استفاده از سوخت گازوييل زيستي را با همکاري اتوبوسراني تهران و انجمن سوختهاي زيستي اجرا کرد.

وي افزود: نتايج به دست آمده از اين طرح پايلوت بسيار خوب و قابل توجه بود که اين نتايج را به سازمان‌هاي ذيربط ارائه کرديم؛ ولي هنوز هيچ‌گونه همکاري و يا پاسخي از سازمان‌هاي ذيربط دريافت نکرده‌ايم و متاسفانه اراده‌اي براي اجرايي شدن اين طرح در سازمان‌هاي متولي وجود ندارد.

به گفته طباطبايي، ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري غير از سوخت گازوييل زيستي برنامه‌هاي ديگري نيز براي استفاده از انواع سوختهاي زيستي مانند الکل زيستي و گاز زيستي نيز دارد که متاسفانه به دليل عدم همکاري دستگاه‌هاي ذيربط اجراي آنها امکان‌پذير نشده است.

وي تصريح کرد: بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال توسعه از اين سوخت‌هاي زيستي استفاده کرده و آلودگي‌هاي شهرها را کاهش داده‌اند؛ اما در سازمان‌هاي مرتبط تمايلي براي اجرايي شدن اين طرح وجود ندارد.

بر اساس اعلام روابط عمومي معاونت علمي‌وفناوري رياست جمهوري، رييس کارگروه بيوتکنولوژي محيط زيست ستاد توسعه زيست‌فناوري معاونت علمي‌وفناوري رياست‌جمهوري، معتقد است يکي از بهترين و مؤثرترين راهکارهاي کاهش آلودگي هواي کشور به ويژه تهران استفاده از سوخت‌هاي زيستي است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/2981/استفاده-از-سوخت‌هاي-زيستي-نظير-گازوييل-و-بنزين-سوختي-آلودگي-هوا-را-کاهش-‌مي‌دهد
بستن   چاپ