ایرانیان جهان
توليد اولين رادار ملي هواشناسي تا سال آينده
شنبه 22 آبان 1395 - 1:03:51 PM
ايسنا

علي عابديني معاون توسعه و پيش بيني سازمان هواشناسي در بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ايسنا با اشاره به اينکه امسال مبالغ عمراني سازمان هواشناسي کم بود اظهار کرد: براي پشتيباني رادارهاي هواشناسي و خريد و تکميل آنها از بودجه‌هاي عمراني استفاده مي‌کنيم که به خاطر کمبود مبالغ عمراني فعلا برنامه‌اي براي اضافه کردن رادارها نداريم و سعي داريم از رادارهاي موجود حمايت و پشتيباني کنيم.

عابديني در مورد رادار هواشناسي اردبيل که به خاطر کمبود بودجه از تکميل و راه اندازي باز مانده است نيز گفت: بيش از 70 درصد کارهاي فيزيکي مربوط به رادار اردبيل انجام شده است ولي به خاطر کمبود بودجه نتوانستيم اين رادار را راه اندازي کنيم. هر ساله در اين باره مکاتباتي با سازمان برنامه و بودجه داريم ولي متاسفانه هنوز تأمين اعتبار نشده است. علاوه بر اين طبيعي است که اين کمبود بودجه ناشي از مشکلات اقتصادي کشور است.

معاون سازمان هواشناسي با تاکيد بر اينکه در اين سازمان صرفه جويي‌هاي بسياري در مقوله‌هاي مختلف اتفاق مي‌افتد تصريح کرد: در حال حاضر براي بسياري از موارد از محل صرفه‌ جويي‌ها استفاده مي‌کنيم ولي متاسفانه اين مبالغ براي پيشبرد همه امور کافي نيست. بسياري از کارها در گذشته با برون سپاري انجام مي‌شد ولي اخيرا سازمان خود وارد کار شده و به جاي قرارداد با شرکت‌هاي ديگر خود کارها را پيش مي‌برد که اين موضوع باعث صرفه جويي در هزينه‌ها شده است.

عابديني با تاکيد بر اينکه ساخت رادار بسيار پر هزينه است گفت: اخيرا با پژوهشگاه هوا فضا به منظور ساخت رادار ملي وارد مذاکره شده‌ايم و اميدواريم در سال آينده به نتايج مثبتي دست بيابيم و بتوانيم اولين رادار ملي هواشناسي را در کشور توليد کنيم و جزء دارندگان رادار در دنيا محسوب شويم.

معاون سازمان هواشناسي اظهار کرد: کارهاي مربوط به ساخت رادار ملي که با همکاري پژوهشگاه هوا فضا به عنوان زيرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوري انجام مي‌شود تا 30 درصد پيشرفت کرده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2967/توليد-اولين-رادار-ملي-هواشناسي-تا-سال-آينده
بستن   چاپ