ایرانیان جهان
ساخت ژنراتور 15 مگاواتي نيروگاه مشهد از سوي محققان کشور
يکشنبه 9 آبان 1395 - 2:58:17 PM
ايسنا

آسيه فاتح يکي از مجريان اين طرح، اظهار کرد:  ما با هدف رفع وابستگي کشور، با کسب دانش فني و استفاده از ماشين‌آلات پيشرفته زمينه تعميرات الکتريکي و مکانيکي انواع الکتروموتور، ژنراتور، ترانسفورماتور، مگنت‌هاي الکتريکي و جداکننده‌هاي مغناطيسي  را در کشور فراهم کرديم.

وي اضافه کرد: در پروژه‌هايي که اجرايي کرديم با دستيابي به دانش بومي بازسازي، موفق به ساخت انواع ماشين‌هاي الکتريکي براي صنايعي چون جمله  پتروشيمي ، پالايشگاه‌ها، راه آهن ، کشتيراني ، فولاد ،مس ،آلومينيوم ،سيمان ، چوب و کاغذ ، سيم و کابل ، قند و شکر ،آب و فاضلاب  و لاستيک شديم.

فاتح، يادآور شد: با توسعه و دستيابي به دانش فني و فناوري روز طراحي، ساخت و بازسازي انواع ماشين‌هاي الکتريکي، ضمن‌ آنکه وابستگي کشور به منابع خارجي را کاهش داديم، ساخت قطعات حساس و ضروري در صنعت هدف را افزايش داديم.

مجري طرح توليد و بازسازي ماشين‌هاي الکتريکي با بهره‌گيري از فناوري روز دنيا را از ديگر دستاوردهاي نام برد و گفت: علاوه بر آن توانستيم انواع الکتروموتورهاي فشارقوي، انواع الکتروموتورهايDC، ژنراتور، ترانسفورماتور، مگنت‌هاي الکتريکي، کويل و شينه ژنراتورهاي نيروگاهي و نيز قطعات يدکي ماشين‌هاي الکتريکي را تامين و ارائه دهيم.

وي طراحي و ساخت الکتروموتورهاي گوناگون از 5500 کيلووات براي اولين بار در کشور را از ديگر دستاوردهاي تحقيقاتي نام برد و خاطرنشان کرد: علاوه بر اين، موفق به باز طراحي و ساخت ژنراتور 15 مگا وات نيروگاه مشهد و نيز طراحي و ساخت انواع ترانسفورماتورهاي ولتاژ60 کيلووات و با قدرت 12 مگاوات شديم.

فاتح افزود: طراحي و ساخت انواع الکتروموتورDC براي اولين بار در سطح کشور براي صنايع نظامي و  با هدف رفع وابستگي يکي ديگر از دستاوردهاي ما بشمار مي‌رود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2949/ساخت-ژنراتور-15-مگاواتي-نيروگاه-مشهد-از-سوي-محققان-کشور
بستن   چاپ