ایرانیان جهان
کودهاي ارگانيک داخلي جايگزين کودهاي شيميايي مي‌شوند
يکشنبه 11 مهر 1395 - 4:20:18 PM
ايسنا

روح‌الله صابري، مديرعامل اين شرکت فناور، توليد کودهاي شيميايي مجاز بيولوژيک و ارگانيک بيولوژيک را عمده فعاليت اين شرکت فناور عنوان کرد و افزود: علاوه بر توليد اين محصولات مطالعه، تحقيق و بررسي در زمينه انواع کودهاي شيميايي، بيولوژيکي، ارگانيکي و همچنين تبادل محصول و تبادلات تجاري در اين حوزه از ديگر فعاليت‌هاي اين شرکت است.

اين فعال فناور، ساخت محصولات جديد با فرمولاسيون برتر با استفاده از سيستم‌هاي نوين دانشگاهي براي تأمين نياز شاخص کشاورزي را هدف اين شرکت برشمرد و گفت: از جمله محصولات توليدي اين شرکت، ترکيبات بيولوژيکي است که امروزه ايده‌آل‌ترين ترکيبات جهت استفاده در کشاورزي به شمار مي‌روند.

صابري به توليد کود ويژه برنج با ويژگي‌هاي ارگانيک اشاره کرد و افزود: کود ويژه برنج Emerald  با عناصر ماکرو و ميکرو و نيز اسيدهاي آمينه و همچنين ميزان مناسبي از عنصر سيليسيم براي گياه برنج حائز اهميت بالايي است.

وي همچنين از بيولوگ آهن به عنوان يکي ديگر از توليدات اين شرکت نام برد و افزود: بيولوگ آهن کودي است با کلات آهن که با پيشرفته‌ترين فناوري به منظور تامين آهن مورد نياز گياهان مختلف در سريع‌ترين زمان ممکن به کار برده مي‌شود.

مديرعامل اين شرکت فناور، افزايش عملکرد توليد، جلوگيري از ريزش گل و ميوه و افزايش فتوسنتز گياه را از ويژگي‌هاي اين کود برشمرد و افزود: اين کود ارگانيک با دارا بودن 9 درصد آهن موردنياز گياهان، ضمن کاهش زردي برگ‌ها موجب توليد ميوه‌هاي خوش‌رنگ و گل‌هاي شاداب‌تر مي‌شود.

اين فعال فناور از بيولوگ ويژه ذرت، گندم و جو، خرما، نخود، بيولوگ روي، بيولوگ کلسيم، بيولوگ زيتون و نيز بيولوگ ويژه دانه‌هاي روغني کلزا به عنوان ديگر محصولات اين شرکت نام برد.
 
وي تصريح کرد: اين شرکت براي تضمين توليد محصولات با کيفيت برتر، ضمن انجام آزمون‌هاي متعدد روي مواد اوليه در آزمايشگاه‌هاي دانشگاهي تخصصي، فرمولاسيون نهايي را با مجموعه‌اي از کودهاي موجود در بازار مقايسه و در صورت تأثير مطلوب و تأييد شده، محصول خود را معرفي مي‌کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2904/کودهاي-ارگانيک-داخلي-جايگزين-کودهاي-شيميايي-مي‌شوند
بستن   چاپ