ایرانیان جهان
مبارزه با عفونت‌هاي بيمارستاني با عسل
سه شنبه 6 مهر 1395 - 3:19:16 PM
ايسنا

محققان دانشگاه ساوث‌همپتون نشان دادند که پاکسازي تجهيزات پزشکي با محلول‌هاي ساخته شده از نوعي عسل بدست آمده در استراليا و نيوزلند باعث کاهش 75 درصدي تجمع باکتري‌هاي مرگبار در سطح مي‌شود.

اين کشف مي‌تواند امنيت گروههاي در معرض خطر عفونت‌هاي باکتريايي مانند بيماراني که از کاتتر استفاده مي‌کنند و همچنين مبتلايان به عفونت دستگاه ادراري و عفونت‌هاي ديگر را تامين کند.

آسيب وارد در اثر استفاده از کاتتر در مجراي ادرار سالانه ميلياردها دلار هزينه براي بيمه درماني داشته و حداقل 2100 نفر را هر سال از بين مي‌برد.

استفاده از عسل به عنوان درمان از قرن‌ها پيش رواج داشته و پژوهش جديد نشان مي‌دهد که ممکن است خواص ضدباکتري و ضدعفوني‌کننده نيز داشته باشد.

اين تحقيق بر روي عسل تک‌گل بدست آمده از شهد درخت مونکا در استراليا و نيوزلند انجام شده و نخستين بار است که نقش آن در ضدعفوني کردن تجهيزات بيمارستاني بررسي شده است.

محققان اين عسل را با آب در غلظت‌هاي مختلف از 3.3 تا 16.7 درصد مخلوط کرده و آن را به کشت‌هاي باکتريايي افزودند. نتايج نشان داد که اين عسل به شدت از ايجاد غشاهاي باکتريايي مضر بر روي تجهيزات پزشکي جلوگيري کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2891/مبارزه-با-عفونت‌هاي-بيمارستاني-با-عسل
بستن   چاپ