ایرانیان جهان
برگزاري اجلاس سالانه کامستس با محوريت انرژي هاي تجديدپذير در ايران
يکشنبه 4 مهر 1395 - 2:18:49 PM
ايرنا
دبير اجرايي اجلاس کامستس روز يکشنبه با اعلام اين مطلب گفت: اين اجلاس در روزهاي 31 اکتبر تا دوم نوامبر 2016 (10 تا 12 آبان) با حضور اعضاي کميسيون علوم و فناوري براي توسعه پايدار کشورهاي جنوب (COMSATS) و صاحبنظران داخلي و خارجي تشکيل خواهد شد.
دکتر `عبدالرضا صميمي` افزود: در اين گردهمايي، آخرين دستاوردها و تجربيات کشورهاي مختلف در زمينه انواع انرژي هاي تجديدپذير از جمله انرژي خورشيدي، ميکرو جلبک ها (ميکروآلگ)، پيل هاي سوختي، انرژي باد، زمين گرمايي و انرژي امواج دريا به بحث و تبادل نظر گذاشته خواهد شد.
وي خاطرنشان کرد: علاوه بر کارگاه هاي آموزشي و نمايشگاه، ارائه گزارش عملکرد کشورهاي عضو کامستس و معرفي برنامه هاي آتي پيشنهادي آنها در حوزه انرژي هاي تجديدپذير از جمله برنامه هاي اين اجلاس خواهد بود.
به گفته صميمي، تاکنون کشورهاي مصر، پاکستان، بنگلادش، ترکيه، هند، و اسپانيا و شماري از کشورهاي اروپايي براي حضور در اين کنفرانس اعلام آمادگي کرده اند.
کميسيون علوم و فناوري براي توسعه پايدار کشورهاي جنوب (کامستس) در سال 1994 تاسيس شده و 21 کشور از سه قاره آسيا، آفريقا و آمريکاي لاتين در آن عضويت دارند.
از جمله اهداف کامستس مي توان به مواردي همچون تسهيل در انتقال فناوري هايي با کيفيت مطلوب به کشورهاي عضو، جلب توجه کشورهاي در حال توسعه نسبت به ضرورت تمرکز علم و فناوري در روند توسعه و ترغيب به کوشش سازمان براي بکارگيري منابع جنوب در خدمت کشورهاي جنوب، حمايت هاي سياسي و مالي از ابتکارهاي مشترک جديد به عنوان عامل افزايش ظرفيت هاي علمي و فناوري بومي درجهت راهبري علمي توسعه پايدار در کشورهاي جنوب اشاره کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/2877/برگزاري-اجلاس-سالانه-کامستس-با-محوريت-انرژي-هاي-تجديدپذير-در-ايران
بستن   چاپ