ایرانیان جهان
دستيابي محققان ايراني به دانش فني ساخت تجهيزات صنايع فولاد
چهارشنبه 31 شهريور 1395 - 3:52:47 PM
ايسنا
هومن حقيقي، مجري طرح با اشاره به توانمندي فني توليد شده در راستاي تامين نيازهاي صنعت فولاد کشور، گفت: ما با کسب دانش فني و مهندسي پايه واحدهاي احياب مستقيم، گندله سازي، فولادسازي، نورد و همچنين واحدهاي جداسازي اجزاي هوا (اکسيژن، نيتروژن و آرگون) و سيستم غبارگير و تصفيه دود، توانستيم بخشي از نياز صنعت فولاد کشور را تامين کنيم.

وي به طراحي و ساخت واحدهاي توليد اکسيژن شامل فرايند، تجهيزات و همچنين سيستم‌هاي غبارگير و تصفيه دود واحدهاي فولادسازي اشاره کرد و افزود: ما در حوزه سيستم بازياب حرارتي واحدهاي احياي مستقيم و نيز طراحي فرايند کوره پخت و نقال‌هاي واحد گندله‌سازي تحقيقات گسترده‌اي انجام داده‌ايم.

حقيقي، طراحي سيستم مديريت اطلاعات توليد واحدهاي فولادسازي و سيستم واحدهاي احياي مستقيم را از ديگر دستاوردهاي تحقيقاتي خود نام برد و يادآور شد: طراحي و ساخت شبيه‌ساز ديناميکي کوره قوس الکتريکي واحدهاي فولادسازي از ديگر دستاوردهاي ما است که در واحدهاي گوناگون فولادسازي کشور استفاده شده و به بهره‌برداري رسيده است.

مجري طرح به همکاري با واحدهاي صنعتي و تامين نياز واحدهاي داخلي اشاره کرد و افزود: با بهره‌مندي از دانش کسب شده موفق به طراحي، مدل سازي سه‌بعدي گندله‌سازي گلگهر سيرجان و همچنين طراحي سيستم لوله کشي و مدل‌سازي سه بعدي کنستانتره آهن خط پنجم چادرملو شديم.

به گفته وي، مهندسي پايه، توليد مدارک بالانس انرژي و جرم و طراحي سيستم لوله کشي و طراحي ساپورت صنايع فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان از ديگر پروژه‌هاي اين تيم تحقيقاتي است.

اين محقق ارائه راهکارهاي به‌سازي و افزايش ظرفيت واحدهاي صنعتي فولادي کشور را از ديگر دستاوردهاي علمي ذکر کرد و گفت: فعاليتمان را بر استانداردهاي بين‌المللي و همکاري با شرکت Badische Stahl  به عنوان يکي از بزرگترين شرکت‌هاي فعال دنيا در اين عرصه توسعه داديم.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2869/دستيابي-محققان-ايراني-به-دانش-فني-ساخت-تجهيزات-صنايع-فولاد
بستن   چاپ