ایرانیان جهان
مقابله با قاتل خاموش با داروي ايراني
دوشنبه 29 شهريور 1395 - 2:25:28 PM
ايسنا

در همين راستا داروسازي دکتر عبيدي به تازگي داروي ترکيبي آملوديپين- والسارتان را با نام تجاري والزوميکس (Valzomix) که به دست متخصصان داخلي توليد شده، روانه بازار کرده است.

داروسازي دکتر عبيدي در مراسمي از داروي والزوميکس به‌طور رسمي رونمايي کرد. در اين مراسم که در حاشيه هجدهمين کنگره سراسري قلب و عروق ايران برگزار شد، تعداد زيادي از پزشکان، استادان دانشگاه‌ها و متخصصان قلب و عروق حضور يافتند. در اين گردهمايي تخصصي، چهره‌هايي چون مسعود قاسمي رئيس انجمن آترواسکلروز ايران، فرشاد روشن‌ضمير فارماکولوژيست و عضو هيئت‌علمي دانشگاه شهيد بهشتي و حسن ارگاني نفرولوژيست و عضو هيئت‌علمي دانشگاه شهيد بهشتي، با برگزاري يک پنل تخصصي به بحث و تبادل نظر درباره اهميت کنترل فشارخون در ارتقاي سلامت در جامعه و تأثيرات استفاده از اين داروي ترکيبي پرداختند.

فرشاد روشن‌ضمير در اين مراسم با اشاره به افزايش آمار مبتلايان به فشار خون در جهان، عنوان کرد: «طبق آمار، در سال 2000 نزديک يک‌چهارم جمعيت جهان فشارخون بالا داشته‌اند و اين آمار سير صعودي دارد. پيش‌بيني مي‌شود اين رقم تا سال 2025 به 29 درصد افزايش يابد.»

وي همچنين با بيان اينکه از سال 1930 توليد داروي ضد فشارخون در جهان آغاز شده، ادامه داد: «ورود داروي والزوميکس، اتفاق خوشايندي است. اين داروي ترکيبي اثر هم‌افزايي دارد. يعني با ترکيب دو داروي آملوديپن و والسارتان باعث افزايش اثرات آن‌ها مي‌شود.»

مسعود قاسمي نيز در ادامه اين مراسم در مورد داروي ترکيبي آملوديپين- والسارتان عنوان کرد: «درمان تک دارويي در بسياري از بيماراني که دچار فشارخون اوليه خفيف هستند به خوبي پاسخ مي‌دهد، اما در بيماراني که فشارخون آن‌ها بيش از 10-20 ميلي‌متر جيوه از فشارخون هدف بالاتر است، با درمان تک دارويي، پاسخ مناسبي ايجاد نشده و نياز به استفاده از درمان دو دارويي وجود دارد. پيشنهاد مي‌شود در چنين بيماراني، جهت درمان دو دارويي از يک مهارکننده آنزيم مبدل/ مهارکننده گيرنده آنژيوتانسين طولاني اثر به علاوه مهارکننده دي هيدروپيريديني طولاني اثرگيرنده کلسيم استفاده شود که در اين ميان ترکيب آملوديپين- والسارتان نتايج مثبتي را نشان داده است.»

همچنين سيدامير رضويان مديرعامل شرکت داروسازي دکتر عبيدي با تأکيد بر تلاش هميشگي داروسازي دکتر عبيدي جهت نوآوري و توليد داروي باکيفيت در راستاي ارتقاي سلامت جامعه تصريح کرد: به دليل اهميت کنترل فشارخون در کاهش خطر ايست قلبي، سکته مغزي، نارسايي قلب و بيماري‌هاي مزمن کليه، مفتخريم تا با توليد داروي والزوميکس گام مؤثري در راستاي درمان پرفشاري خون و همچنين افزايش رضايت خاطر بيماران و کاهش هزينه‌هاي درماني برداريم. داروي والزوميکس تمامي درجات فشارخون را در تمامي سنين و همچنين در زنان و مرداني که همزمان مبتلا به ساير بيماري‌ها و مشکلات زمينه‌اي، نظير ديابت يا چاقي هستند، کنترل مي‌کند.

بيماري فشار خون درمان‌پذير نيست و تنها مي‌توان آن را کنترل کرد. امروزه استفاده از ترکيبات دو قرص با هم در دنيا متداول است و توام درماني يا combination therapy، به‌صورت تک قرص از سوي پزشکان توصيه مي‌شود. همچنين در مطالعات انجام‌شده، دستيابي به فشارخون طبيعي با استفاده از اين درمان ترکيبي نسبت به درمان تک دارويي مؤثرتر بوده ‌است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/2863/مقابله-با-قاتل-خاموش-با-داروي-ايراني
بستن   چاپ