ایرانیان جهان
آموزش ليزر پيشرفته با کيت ساخت ايران
شنبه 13 شهريور 1395 - 8:27:32 AM
ايرنا
سرزمين ايرانيان- همه گير شدن استفاده از ابزارهاي ليزري در صنعت و پزشکي و بازار پررونق آن در حال و آينده ايجاب مي کند تا آموزش هاي مقدماتي و پيشرفته کاربردي ليزر براي تربيت نيروي انساني و کاربران مهيا شود.
محققان مرکز ملي علوم و فنون ليزر با درک اين نياز و با کمک فناوران جوان در قالب شرکت خدمات آموزشي ليزر را در سطح مقدماتي و پيشرفته به محققان، دانشجويان و کاربران ارائه مي دهند.
داود دانايي عضو هيات مديره يک شرکت دانش بنيان هدف از طراحي و ساخت اين کيت را خارج شدن از پيله هاي آموزش تئوري و قدم گذاشتن به دنياي آموزش هاي کاربردي عنوان کرد و افزود: کيت ليزر پيشرفته براي نخستين بار در مرکز ملي علوم و فنون ليزر ايران طراحي و ساخته شده است.
دانايي ادامه داد: اين کيت شامل مجموعه اي از ليزرهاي پيشرفته است که در يک ساختار آموزشي در قالب کيت ارائه شده است و دو طيف گسترده و کاربردي ليزرهاي نيمه هادي و جامد را پوشش مي دهد.
وي افزود: اين کيت داراي چهار ليزر نيمه هادي، ليزر (Nd:YAG) پيوسته، ليزر(Nd:YAG) پالسي و ليزرهارمونيک دوم (سبز) است که قابليت اضافه و کم کردن هر کدام از آن ها براي کاربر فراهم شده است.
اين فناور جوان با بيان ويژگي هاي اين وسيله کمک آموزشي، گفت: با اين کيت کاربران به طور کامل با تمام ويژگي ها، متغيرهاي وابسته و نحوه عملکرد چهار نوع ليزر آشنا مي شوند.
دانايي ويژگي منحصر به فرد اين کيت را بي نيازي به کاليبراسيون دانست و افزود: غالب قطعات اين کيت ليزري، ساخت شرکت تکفام سازان شفا است که خدمات و پشتيباني کاملي را در اختيار کاربران قرار مي دهد و ايجاد و تجهيز آزمايشگاه هاي ليزر، در دو سطح مقدماتي و پيشرفته از ديگر خدمات آن است.
از ابتداي دهه شصت ميلادي که ليزر اختراع شد، اين پديده با سرعت روز افزون در همه ابعاد زندگي بشر نفوذ کرد، هم اکنون کشورها قسمتي از بودجه هاي تحقيقاتي خود را صرف گسترش اين علم در صنعت و پزشکي مي کنند.
در ايران نيز مرکز ملي علوم و فنون ليزر بيش از يک دهه است که به صورت جدي فعال شده و گام هاي موثري در کاربردي کردن ليزر در صنعت، پزشکي و تربيت نيروي انساني برداشته است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/2802/آموزش-ليزر-پيشرفته-با-کيت-ساخت-ايران
بستن   چاپ