ایرانیان جهان
خشم مردم اردن از اهانت مکرون به اسلام
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:23:25
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / شهروندان اردنی در اعتراض به اهانت رئیس جمهور فرانسه به اسلام و حضرت محمد (ص)، مقابل سفارت این کشور در پایتخت اردن تحصن کردند.
به گزارش روسیا الیوم، شهروندان اردنی امروز، سه‌شنبه، در اعتراض به اهانت رئیس جمهور فرانسه به اسلام و انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم (ص) ، مقابل سفارت فرانسه در شهر امان، پایتخت اردن تحصن کردند.
معترضان با سر دادن شعار‌های اسلامی اعم از "لااله الله محمد رسول الله" خواستار تحریم محصولات فرانسوی شدند.
حضور تعداد زیادی از نیرو‌های امنیتی اردن از نزدیک شدن معترضان به ساختمان سفارت فرانسه در پایتخت اردن جلوگیری کرد.
پیش از این نیز ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن مراتب اعتراض کشورش را به انتشار کاریکاتور‌های موهن پیامبر اسلام (ص) به سفیر فرانسه در امان ابلاغ و تأکید کرده بود: اهانت به نماد‌های دینی، نفرت و خشونت را تغذیه می‌کند.وی افزود: اهانت به پیامبر اسلام (ص) و همه پیامبران تحت عنوان آزادی بیان پذیرفتنی نیست.
به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام‌گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند»؛ اظهاراتی که با واکنش‌های بسیار در سطح بین‌المللی همراه شد.
مکرون به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد. در پی این اظهارات امانوئل مکرون، هشتگ «تحریم کالا‌های فرانسوی» در کشور‌های عربی به ترند اول تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالا‌ها را ممنوع کردند.
اظهارات اسلام‌ستیزانه رئیس جمهور فرانسه با اعتراض گسترده اعراب ساکن در اراضی اشغالی همراه شد. نزدیک به 200 تن از اعراب ساکن اراضی اشغالی، شنبه شب با حضور در مقابل محل اقامت سفیر فرانسه، اعتراض خود را نسبت به رویکرد اسلام ستیزانه امانوئل مکرون اعلام کردند.
تظاهرات‌هایی نیز در چندین کشور اسلامی علیه فرانسه برگزار شد که جدیدترین مورد آن امروز ‌سه‌شنبه و در بنگلادش برگزار شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/194738/خشم-مردم-اردن-از-اهانت-مکرون-به-اسلام
بستن   چاپ