ایرانیان جهان
مواضع مردمی علیه فرانسه به محکومیت رسمی بین المللی تبدیل شد
چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:12:44 PM
ایرانیان جهان-به گزارش ایرنا، در اوایل سال 2015 نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) خشم مسلمانان و جوامع اسلامی در سراسر جهان را برانگیخت. پس از انتشار این کاریکاتورهای توهین آمیز، تظاهرات و بیانیه های رسمی در محکومیت این اقدام هفته نامه فرانسوی صورت گرفت که متاسفانه در آن زمان نیز دولت پاریس اقدامی در راستای جلوگیری از انتشار مطالب و تصاویر اهانت آمیز به ادیان ابراهیمی انجام نداد.
رفتار غیر اصولی و خارج از عرف دیپلماتیک دولت فرانسه موجب شد تا خشم عمومی نسبت به اقدام نشریه شارلی ابدو در جهان افزایش یابد و بسیاری از دولتمردان، سیاستمداران و کارشناسان مذهبی و اجتماعی نسبت به عواقب خطرناک اینگونه اقدامات توهین آمیز هشدار دهند، ولی دولت فرانسه اقدامی که موجب فروکش کردن احساسات مسلمانان شود، از خود نشان نداد. 
هفتم ژانویه سال 2015 حمله مرگباری به دفتر نشریه فرانسوی شارلی ابدو صورت گرفته که در نتیجه آن 12 نفر کشته و حدود 10 نفر دیگر زخمی شدند؛ دو نفر از کشته شدگان از ماموران پلیس بوده و چهار نفر هم از کاریکاتوریست های مطرح فرانسوی از جمله سردبیر این هفته نامه بودند. 
روز چهارشنبه دوم سپتامبر (12 شهریور) ساعت 10 صبح به وقت اروپای مرکزی، محاکمه متهمان پرونده حمله خونین به دفتر نشریه شارلی ابدو برگزار شد و همزمان این نشریه بار دیگر کاریکاتورهای اهانت آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) را در آستانه فرارسیدن سالروز میلاد این پیامبر عظیم الشان منتشر کرد. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/194714/مواضع-مردمی-علیه-فرانسه-به-محکومیت-رسمی-بین-المللی-تبدیل-شد
بستن   چاپ