ایرانیان جهان
ايران براي گردشگران خارجي جذاب است
شنبه 9 شهريور 1392 - 9:50:59 AM
تسنيم
نيويورک تايمز طي گزارشي نوشت: ايران از جذابيت هاي فراواني براي جلب توجه گردشگران خارجي برخوردار است اما به رغم افزايش علاقمندي گردشگران آمريکايي براي سفر به ايران، وزارت امور خارجه آمريکا نظر ديگري در خصوص سفر به ايران دارد.
print نيويورک تايمز طي گزارشي نوشت: ترميم اقتصاد آسيب ديده ايران در صدر برنامه هاي حسن روحاني، رئيس جمهوري جديد ايران قرار دارد و توسعه صنعت گردشگري بخشي از راه کار وي براي رسيدن به اين هدف است.
روحاني قصد دارد تعداد گردشگران خارجي عازم ايران را به بيش از دو برابر افزايش دهد و از 4 ميليون نفر به 10 ميليون نفر برساند.
اين هدف گذاري، خبر خوبي براي تورهاي مسافرتي است که گردشگران آمريکايي را براي بازديد به شهرهايي نظير يزد و شيراز مي برند.
مدير يکي از اين تورها گفت: «من معتقدم که فرهنگ، طبيعت، مهمان نوازي و زيرساخت هاي ايران مي تواند تعداد بسيار بيشتري گردشگر را به اين کشور بکشاند.»
بر اساس اين گزارش تغيير در سياست هاي جذب گردشگر ايران، سازمان آموزشي شوراي امور جهاني فيلادلفيا را متقاعد کرده است تا اعزام تورهاي گردشگري به ايران را از آوريل 2014 از سر بگيرد. اين سازمان در سال 2011 پس از بالا گرفتن تنش ها بين ايران و آمريکا به دنبال دستگيري سه کوهنورد آمريکايي در ايران، اعزام تورهاي گردشگري به ايران را متوقف کرده بود.
نيويورک تايمز افزود: ايران جذابيت هاي فراواني براي جلب توجه گردشگران خارجي دارد. ايران با دارا بودن 16 اثر ثبت شده در فهرست ميراث جهاني يونسکو شامل پرسپوليس که قدمت آن به 518 قبل از ميلاد مي رسد و همچنين مسجد امام اصفهان متعلق به قرن هفدهم ميلادي، آثار تاريخي فراواني را در خود جاي داده است.
اما به رغم افزايش علاقمندي گردشگران آمريکايي براي سفر به ايران، وزارت امور خارجه آمريکا نظر ديگري در خصوص سفر به ايران دارد. وزارت خارجه آمريکا ماه گذشته با اشاره به هشدارهاي داده شده در خصوص سفر به ايران اعلام کرد: «از سال 2009 تاکنون، مقامات ايراني از صدور اجازه خروج براي چند تن از شهروندان داراي تابعيت دوگانه ايراني آمريکايي خودداري کرده اند.... مقامات ايراني همچنين به صورت غيرعادلانه شهرونداني از آمريکا را به اتهامات مختلف اعم از جاسوسي و تهديد امنيت ملي بازداشت کرده اند.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/183/ايران-براي-گردشگران-خارجي-جذاب-است
بستن   چاپ