ایرانیان جهان
محقق ايراني موفق به کسب جايزه جهاني بهترين مقاله سال در حوزه «پلاسما» شد
چهارشنبه 6 شهريور 1392 - 1:20:16 PM
دکتر جويا جديديان، تحصيلات کارشناسي و کارشناسي ارشد خود را در رشته مهندسي برق گرايش قدرت در پرديس دانشکده هاي فني دانشگاه تهران به پايان برده و مدت شش سال در آزمايشگاه فشار قوي دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر پرديس دانشکده هاي فني دانشگاه تهران که از جمله آزمايشگاه هاي مجهز اين تخصص در دنيا محسوب مي‌شود به تحقيق و تحصيل اشتغال داشته است.

  وي که تحصيلات دکتري خود را امسال در دانشگاه MIT به پايان برده در حال حاضر در اين دانشگاه مشغول تحقيق در زمينه عايق هاي الکتريکي سازگار با محيط زيست است.

 جديديان که با ارائه مقاله اي در زمينه تخليه الکتريکي در عايق مايع در کنفرانس پلاسما و پالس پاور انجمن مهندسان برق و الکترونيک (IEEE) موفق به کسب جايزه بهترين مقاله سال شده در سال 2013 مقاله ديگري نيز در مجله فيزيک کاربردي(Journal of Applied Physics) چاپ کرده بود که مورد توجه متخصصان اين حوزه در سراسر جهان قرار گرفته است. اين سومين بار طي پنج سال گذشته است که جوايزي از سوي IEEE به دکتر جديديان اعطا مي‌شود.

 وي در سال 2010 به دليل تحقيقاتش در حوزه helical FCGs برنده جايزه تحصيلي IEEE NPSS شد و به خاطر تحقيقات رساله اش جايزه تحصيلي (اسکولارشيپ) IEEE DEIS را در سال‌هاي 2011 و 2012 دريافت کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/182/محقق-ايراني-موفق-به-کسب-جايزه-جهاني-بهترين-مقاله-سال-در-حوزه-«پلاسما»-شد
بستن   چاپ