ایرانیان جهان
بهره مندي محققان از کمک 20 هزار يورويي دولت آلمان در قالب پژوهش مشترک
دوشنبه 30 شهريور 1394 - 2:03:36 PM
ايسنا
بر اساس قانون اساسي آلمان، پژوهش براي پژوهشگران آلماني رايگان است و در اين راستا بودجه‌اي در حدود 8 ميليارد يورو در اختيار پژوهشگران آلماني قرار دارد. پژوهشگران غير آلماني مي‌توانند به شرط همکاري با پژوهشگران آلماني از اين بودجه پژوهشي بهره ببرند.

 اساس اين اقدام، ايجاد ارتباط ميان محققان بين‌المللي و آلماني به صورت رابطه فردي است که براين مبنا، نيازي به انعقاد يادداشت تفاهم ميان سازمان‌ها وجود ندارد که بهره گيري از اين بودجه پژوهشي مستلزم برقراري ارتباط پژوهشگران ايراني و آلماني و ارائه طرح‌هاي مشترک است.

 اين هيات در بازديد خود از امکانات و بخش‌هاي مختلف واحد علوم وتحقيقات با تحسين امکانات علمي و پژوهشي واحد، اظهار کردند که اطلاعات در مورد توان علمي و پژوهشي ايران در آلمان کافي نيست و پيشنهاد کردند ايران نمايشگاه پژوهشي و علمي در آلمان برگزار و از هيئت‌ها و خبرنگاران آلماني براي بازديد از توان پژوهشي و علمي ايران دعوت کنند.

 انجمن ماکس پلانک با بيش از 60 سال سابقه فعاليتي، يک انجمن مستقل غيرانتفاعي با 82 نهاد تحت هدايت است که به پژوهش‌هاي دانش محور ملي و بين‌المللي در حوزه‌هاي علوم طبيعي، انساني، زندگي و ... مي‌پردازد.

 نام اين موسسه برگرفته از يکي از برجسته‌ترين پژوهشگران علمي آلمان، نشان‌دهنده هدف اصلي آن يعني تعالي پژوهشي است و داشتن بيش از 17 برنده جايزه نوبل در ميان پژوهشگران آن و 21 هزار محقق فعال در انجمن بيانگر حمايت انجمن ماکس پلانک از فعاليت‌هاي پژوهشي نهادها و افراد آلماني و غيرآلماني است.

 پژوهشگران ايراني در صورت تعريف پروژه پژوهشي با شرکاي آلماني مي‌توانند تا 20 هزار يورو بودجه پژوهشي براي پيشبرد اوليه طرح و در مراحل بعدي کار، بودجه بيشتري را دريافت کنند.

 بر اساس اين گزارش، بازديد بعدي اين هيئت از واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي، نهم اکتبر سال جاري ميلادي (مقارن با 17 مهرماه امسال) است. علاقه‌مندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد اين انجمن از تارنماي اينترنتي www.maxplanck.de بازديد کنند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1805/بهره-مندي-محققان-از-کمک-20-هزار-يورويي-دولت-آلمان-در-قالب-پژوهش-مشترک
بستن   چاپ