ایرانیان جهان
ساخت حسگر آني سنجش اکسيژن خون
شنبه 28 شهريور 1394 - 11:31:46 AM
ايرنا
اين حسگرکه توسط محققان آمريکايي ساخته شده است Moxy Monitor نام دارد و بر پايه اپليکيشن هاي موبايل طراحي شده است.
اين ابزار، يک جعبه کوچک سياه رنگ پوشيدني به ابعاد 6.1×4.4×2.1 سانتيمتر است که روي پوست بدن قرار مي گيرد. پس از پوشيدن حسگر، مجموعه اي از لامپ هاي LED طول موج هاي نزديک به مادون قرمز را روي پوست و بافت ماهيچه ها مي تابانند و چند آشکارساز نور، ميزان نفوذ اين پرتوها را اندازه گيري مي کنند.
علت استفاده از نور مادون قرمز در حسگر Moxy اين است که با افزايش ميزان اکسيژن در خون، بخش بيشتري از نور مادون قرمز توسط خون جذب مي شود. بنابر اين با تحليل ميزان نوري که در پوست و عضلات نفوذ مي کند، مي توان ميزان اکسيژن خود را اندازه گيري کرد.
سازندگان اين حسگر مدعي هستند که عمري طولاني دارد و استفاده از آن براي تمام ورزشکاران، از موتورسواران و فوتباليست ها گرفته تا شناگرها، امکان پذير است. اين حسگر کمتر از 40 گرم وزن دارد و با استفاده از يک آنتن راديويي، اطلاعات را با دستگاه ها و اپليکيشن هايي مانند Connect IQ که با ساعت هاي هوشمند Garmin سازگار است و IpBike که با تجهيزات و گوشي هاي هوشمند اندرويدي سازگاري دارد، مبادله مي کند.
طول عمر باتري اين حسگر سه ساعت بوده و براي شارژ کامل آن 90 دقيقه زمان لازم است. پورت ميکرو USB امکان شارژ باتري و دريافت اطلاعاتي را که انتقال آن از طريق آنتن امکانپذير نيست، فراهم مي کند. قيمت اين حسگر 770 دلار است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1795/ساخت-حسگر-آني-سنجش-اکسيژن-خون
بستن   چاپ