ایرانیان جهان
تست صدا شيوه جديد تشخيص آلزايمر و پارکينسون
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 8:49:22 AM
مهر
 يکي از پژوهشگران دانشگاه نيوجرسي آمريکا روش جديدي را براي تشخيص بيماري آلزايمر شناسايي کرده که مي تواند در درمان اين بيماري بسيار موثر باشد. او براي تشخيص اين بيماري از آزمايش صدا استفاده مي کند که بسيار ساده بوده و با شنيدن صداي فرد از طريق تلفن نيز امکان پذير است.    

پروفسور «سونا پاتل» در اين رابطه اعلام کرد که او در اين پروژه تحقيقاتي از مطالعات پيشين در رابطه با تفاوت الگوهاي صوتي بين ميانسالان و افراد مبتلا به بيماري پارکينسون استفاده کرده است. او در توضيحاتش مي گويد: «صداي شما واقعا مهم است. شما به طور اتوماتيک با صداي خود واکنش نشان مي دهيد. در حال حاضر اين سوال مطرح مي شود که آيا ما مي توانيم در شناسايي ساير اختلالات عصبي از صدا استفاده کنيم يا نه.»

بر اساس گفته هاي پروفسور پاتل، علائم مراحل اوليه بيماري آلزايمر و بيماري پارکينسون بسيار به يکديگر شباهت دارند. وي در توضيح اين پديده مي گويد: «در زماني که اين بيماري به اندازه کافي پيشرفت کرده و سپس تشخيص داده شود، کار زيادي براي درمان آن نمي توان انجام داد. اما تشخيص اين بيماري ها در حالي که مراحل اوليه خود را طي مي کنند، در روند درمان بسيار موثر است.»

پروفسور پاتل معتقد است که اگر تغييراتي در الگوهاي صداي يک فرد ايجاد شود، مي توان با روش هاي غيرتهاجمي و ارزان تر، بيماري هاي پارکينسون و آلزايمر را در حالي که مراحل اوليه خود را طي مي کنند، تشخيص داد. علاوه بر اين او اظهار داشت که آزمايش تغييرات الگوي صدا بسيار ساده بوده و مي توان آن را از طريق تلفن نيز انجام داد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1738/تست-صدا-شيوه-جديد-تشخيص-آلزايمر-و-پارکينسون
بستن   چاپ