ایرانیان جهان
مجازات اعدام بعد از 15سال به آمریکا بازمی‌گردد
شنبه 21 تير 1399 - 15:06:32
ایرانیان جهان - مجازات اعدام بعد از 15سال به آمریکا بازمی‌گردد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6541776
k ٢
١
خرداد / مجازات اعدام برای مجرمین از هفته آینده دوباره به نظام قضایی آمریکا باز خواهد گشت.
پس از 15 سال از آخرین اجرای حکم اعدام در آمریکا، مجازات اعدام برای مجرمین از هفته آینده دوباره به نظام قضایی این کشور باز خواهد گشت. این تصمیم نتیجه ماه‌ها جنگ بر سر قانون و بازنگری در آن بود که در نهایت نتیجه به نفع طرفداران و حامیان مجازات اعدام تمام شد.
سه مجرم که در حال حاضر در زندان ایندیانا حضور دارند اولین مجرمانی هستند که مجازات اعدام برای آن‌ها انجام خواهد شد و مقرر است که این اعدام‌ها به صورت تزریق کشنده و مرگ‌آور صورت بگیرد. بر اساس گزارش آسوشیتد پرس خانواده زندانیان محکوم به مرگ می‌توانند در زمان اجرای حکم در کنار زندانی اعدامی حضور داشته باشند و به رغم ممنوعیت ملاقات زندانیان به دلیل شیوع و بحران کرونا در زندان‌های آمریکا، شاهد اجرای حکم باشند. البته حضور افراد خانواده زندانی اعدامی شرایطی نظیر کنترل دمای بدن با تب‌سنج و پوشیدن ماسک و دستکش دارد که باید رعایت شود.
اجرای این قانون که از سال 2004 تا کنون متوقف شده بود منتقدانی جدی دارد. منتقدان این مجازات می‌گویند این تصمیم یک تصمیم خطرناک سیاسی دولت ترامپ برای فرار رو به جلوست که قصد دارند با بالا بردن آمار مرگ و میر به طرق مختلف در آمریکا در ابتدا تاثیر روانی مرگ هزاران نفر بر اثر ویروس کرونا را کمرنگ کنند و در قدم بعدی اذهان را از تمرکز بر روی مدیریت بحران فاجعه‌آمیز دولت در مورد ویروس کرونا منحرف کنند. عده‌ای دیگر هم می‌گویند با توجه به شرایط پیش آمده پس از قتل جورج فلوید و بالاگرفتن حساسیت‌ها در مورد نابربری نژادی، ترامپ و دولتش چندان هم راغب به اجرای این تصمیم نبودند.
ویلیام بار، دادستان کل آمریکا با باز کردن پای مردم به ماجرا و ارجاع این تصمیم به نظر اکثریت آن‌ها در مورد مجازات اعدام مشروعیت بخشید. بار می‌گوید با توجه به نظرسنجی‌های صورت گرفته در موسسه نظرسنجی معتبر گالوپ 54 درصد از مردم با بازگرداندن مجازات اعدام به نظام قضایی کشور موافق هستند. منتقدان این تصمیم می‌گویند اختلاف 4 درصدی بین مردم موافق و مخالف محازات اعدام اختلاف شکننده‌ای است و نباید بر آن تکیه کرد و بر اساس آن تصمیمی به این مهمی را گرفت. اما بار می‌گوید افرادی که مستحق مجزات اعدام و مرگ هستند باید به سزای عملشان برسند و مردم هم همین را می‌خواهند. اولین فرد اعدامی در دوره جدید و آغاز دوباره مجازات اعدام در آمریکا، دنیل لی نام دارد که در حال حاضر با 47 سال سن به جرم قتل یک خانواده در آرکانزاس، روزهایش را در زندان به سپری می‌کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/165198/مجازات-اعدام-بعد-از-15سال-به-آمریکا-بازمی‌گردد
بستن   چاپ