ایرانیان جهان
توليد تجهيزات الکترونيکي که به طور خودکار نابود مي شود
شنبه 2 خرداد 1394 - 12:53:19 AM
مهر
در سالهاي گذشته طراحي و ساخت تجهيزات کوچک و بزرگ الکترونيکي با پيشرفتهاي قابل توجهي همراه بوده به طوريکه در اين مسير ريزتجهيزاتي ساخته شده که در پايان عمر خود به واسطه برخورداري از قابليت حل شدن در آب نابود مي شوند و حالا نسل جديدي از آنها ارايه شده که درصورت قرار گرفتن در محيطي که گرماي آن بيش از حد متعارف است به طور خودکار نابود مي شود.

اين ابتکارعمل جديد توسط گروهي از محققان دانشگاه الينويز صورت گرفته و هدف از آن طراحي و توليد کلاسي از مواد است که به جاي سردرآوردن از تالابها و محيط زيست، در همان ساختار الکترونيکي که به کار گرفته مي شوند نابود گردند.

در اين فناوري جديد ابتدا مداري از جنس منيزيوم بر روي مواد باريک و قابل انعطاف چاپ مي شود. پس از آن قطراتي از نوعي اسيد ضعيف که در دل ماده اي وکس مانند قرار گرفته بر روي کل اين مجموعه کشيده مي شود تا در قالب نوعي پوشش محافظ عمل کند. درصورتيکه مدار الکترونيکي به هر دليل در معرض گرماي بيش از حد قرار گيرد، پوشش وکس ذوب شده و اسيد آزاد مي شود و در نتيجه مدار به طور خودکار نابود مي شود.

پيش بيني مي شود اين فناوري جديد به زودي در طيف گسترده اي از تجهيزات مدرن الکترونيکي به کار گرفته مي شود. درحقيقت مي توان اميدوار بود از اين پس تجهيزات الکترونيکي ساخته مي شود که بيش از هر زمان ديگري دوستدار محيط زيست هستند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1495/توليد-تجهيزات-الکترونيکي-که-به-طور-خودکار-نابود-مي-شود
بستن   چاپ