ایرانیان جهان
پهپادها ديگر سقوط نمي کنند
چهارشنبه 19 فروردين 1394 - 1:52:08 PM
مهر
هنگامي که صحبت از استفاده کلان از پهپادها به ويژه در مناطق شهري و پر رفت و آمد مي شود همواره يک نگراني اصلي خودنمايي مي کند و آن احتمال سقوط پهپاد بر روي افرادي است که بي خبر از نقص فني به وجود آمده در آن در حال تردد در خيابان و پياده رو هستند. اين اتفاق مي تواند به رويدادي تلخ و حتي مرگبار تبديل شود.

به تازگي گروهي از محققان دانشگاه زوريخ سيستمي ارايه کرده اند که مانع از سقوط پهپادها مي شود. اين فناوري به پهپادي که به هر دليل در حين پرواز آسيب ديده و تعادل حرکتي خود را از دست داده اين امکان را مي دهد تا به رغم قطع ارتباط با مرکز کنترل پروازي، پايداري خود را به دست آورد و در ادامه به طور کاملا خودکار بر روي سطحي ايمن، فرودي بي خطر داشته باشد.

چنين مشکلي که مي تواند ناشي از نقص مکانيکي و يا خالي شدن باتري باشد همواره از جمله عوامل سقوط پهپادها به شمار مي آيد.

اين فناوري جديد بر مبناي به کارگيري دوربيني کوچک و نرم افزار رايانه اي ويژه مشاهده محيط اطراف است که مبتني بر پردازشگر نصب شده در تلفن همراه عمل مي کند.

وزش باديهاي شديد و يا برخورد ناگهاني با موانع هوايي نيز از جمله عواملي است که مي تواند به سقوط پهپادها منجر شود با اين حال با نصب اين فناوري جديد ديگر جاي نگراني درخصوص سقوط چنين سيستم هاي پروازي نخواهد بود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/1390/پهپادها-ديگر-سقوط-نمي-کنند
بستن   چاپ