ایرانیان جهان
قوانین و روش های اجاره اتومبیل در ترکیه
دوشنبه 1 مرداد 1397 - 12:16:58 AM
ایرانیان جهان - برای اجاره کردن اتومبیل در ترکیه احتیاج به پاسپورت و گواهینامه بین المللی دارید. قیمت اتومبیل ها از 40 دلار در روز به بالا می باشد. دفتر اجاره ماشین ها در استانبول اطراف میدان تکسیم و خیابان های آکسارای و لاللی و در آنتالیا در منطقه لارا به وفور یافت می شوند. (اکثر هتل ها دفتر اجاره روزانه اتومبیل دارند)
علاوه بر قیمت به بیمه اتومبیل نیز توجه فرمائید.

نکات مهم در مورد رانندگی با اتومبیل اجاره ای در ترکیه
کرایه ماشین در تعطیلات می تواند زحمت شما را در حمل و نقل به حداقل برساند و حق انتخاب مقصد را به شما دهد . اما رانندگی وسیله نقلیه اجاره ای می تواند استرس زا و نگران کننده باشد. برای رانندگی در یک کشور بیگانه باید به موارد زیر توجه کنید :
1 -گواهینامه رانندگی خود را چک کنید و مطمئن شوید که اجازه رانندگی بین المللی را دارید ( برای داشتن گواهینامه بین المللی می توانید به “کانون مدیریت اسناد و مدارک بین المللی ” و یا به یکی از نمایندگی های کانون در سراسر کشور مراجعه و یا ازطریق اینترنت و مراجعه به سایت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اقدام کنید ) . قبل از ترک شرکت کرایه اتومبیل ، فراموش نکنید که کارت اعتباری خود را بگیرید .
2- در مورد ملزومات رانندگی در ترکیه سوال کنید و قوانین مقصد خود را جویا شوید چون ممکن است نداشتن تجهیزات خاصی مانند لباس محلی منجر به جریمه شدن شما شود.
3- قوانین رانندگی ترکیه را از بر کنید از جمله این قوانین نوشیدن حین رانندگی و سرعت مجاز است . بنابراین کمی تحقیقات قبل از سفر برای جلوگیری از هرگونه اشتباه پر هزینه ، مفید است .
4- قبل از اینکه رانندگی خود را شروع کنید ، نوع سوخت مصرفی ماشین (بنزین یا گازوئیل) را بپرسید .
5- با توجه کردن به علائم رانندگی در طول مسیر و جاده ها می توانید به یک رانندگی بدون استرس و نگرانی کمک کنید.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/13375/قوانین-و-روش-های-اجاره-اتومبیل-در-ترکیه
بستن   چاپ