ایرانیان جهان
پورمحمدي: انتخابات سياستمداران را از برج عاج به کف خيابان‌ها مي‌کشاند
سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 5:38:06 PM

يک کانديداي احتمالي انتخابات رياست‌جمهوري گفت: خوبي انتخابات به اين است که سياستمداران را از برج عاج به کف خيابان‌ها مي‌کشاند تا اين‌که در موضوعات مختلف دغدغه‌ها و نيازها را بفهمند و متوجه مشکلات جدي جامعه بشوند.

حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي پورمحمدي در نشست خبري با رسانه‌هاي ورزشي با بيان اين‌که «ورزش اجتماعي‌ترين موضوع جامعه است» خاطر نشان کرد: اگر ورزش و جايگاه ورزش را نتوانيم به خوبي درک کنيم، هيچگاه به نيازهايش نمي‌توانيم پاسخ‌ دهيم.

وي ادامه داد: من الزاما موضوع ورزش و جوانان را يکي نمي‌دانم بلکه معتقدم حوزه ورزش بزرگتر از حوزه جوانان است؛ امروزه چون وزارتخانه‌اي به وزارت ورزش و جوانان داريم من ورزش را در کنار بحث جوانان مطرح کرده‌ام، ولي معتقدم ورزش جايگاهي مستقل و ممتازي دارد.

وي خاطرنشان کرد: من در برنامه‌ريزي‌هايي که در اين حوزه داشتم براي ورزش سه موضوع را به طور ويژه مورد توجه قرار دادم. معتقدم اگر وضعيت کشور متحول شود بايد مثلث صنعت‌،اقتصاد و فرهنگ ورزش به طور هماهنگ با يکديگر مورد توجه قرار دهيم. اگر اينچنين باشد قادر خواهيم بود ورزش را به عنوان موضوع اول کشور پيش ببريم؛ چراکه معتقدم ورزش اجتماعي‌ترين موضوع جامعه است و دولت اگر مي‌خواهد به بخش اجتماعي جامعه بها بدهد بايد به ورزش توجه ويژه‌اي داشته باشد.

اين کانديداي احتمالي رياست جمهوري با تاکيد بر اين‌که «به همه حوزه‌هاي کشور بايد با نگاه تخصصي توجه کرد» اظهار کرد: به ورزش نيز بايد به طور حرفه‌اي و تخصصي توجه شود، مديريت ورزش بايد از سياست‌زدگي خارج شود، همان‌طور که سياسي کردن حوزه‌هاي ديگر نقطه آسيب اين حوزه‌ها به حساب مي‌آيد، سياسي کردن ورزش نيز يکي از نقاط آسيب است.

وي ادامه داد: ورزش و سياست مي‌توانند با هم تعامل خوبي داشته باشند، ولي سياست‌زده کردن ورزش موجب پايين آمدن جايگاه ورزش مي‌شود، ورزش بايد با يک برنامه حرفه‌اي و تخصصي مستقل از فضاي سياسي کشور به راه خود ادامه دهد.

وي با اشاره به اين‌که «در دنيا ورزش مانند حوزه‌هاي ديگر غيرسياسي نيست» اظهار کرد: ما همواره بايد به اين نکته توجه کنيم که هيچگاه سياستمداران نمي‌توانند خود را از ظرفيت مجلس محروم کنند و اين نکته نيز بايد توجه داشته باشيم که اگر مدير ورزشي سياست‌زده شود به ضرر خودش عمل خواهد کرد.

پورمحمدي با بيان اين‌که «امروزه در کشور بيش از 12 ميليون ورزشکار و فعال ورزشي داريم» خاطرنشان کرد: اکنون در اين شرايط دولت بايد فقط به وظايف تولي‌گري خود بپردازد؛ هرچه دخالت‌هاي دولت در حوزه ورزش ريزتر شود هم به ضرر ورزش و هم به ضرر خود دولت خواهد بود.

وي ادامه داد: وظيفه دولت در حوزه ورزش سياست‌گذاري،‌پشتيباني،‌ بسترسازي و نظارت است و اگر دولت به اين وظايف خود به خوبي عمل کند جامعه ورزش ايران حتما قله‌هاي قهرماني بيشتري را فتح خواهد کرد.

وي با اشاره به اين‌که «در دولت احمدي‌نژاد تلاش‌هاي زيادي براي توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي کشور انجام گرفته است» اظهار کرد: دولت احمدي‌نژاد به غير از دو سال اخير تلاش‌هاي بسيار خوبي در توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي داشته است. ما اگر اين وقفه دوساله را بتوانيم برطرف کنيم همه مشکلات اقتصادي که امروز جامعه بخصوص جامعه ورزشي را اذيت مي‌کند، مي‌توانيم برطرف کنيم، در دولت آينده بايد در حوزه اقتصادي کشور يک تلاش جدي صورت بگيرد و گام اول من نيز اقتصادي است، معتقدم اگر مشکلات اقتصادي حل شود مشکل ورزش نيز برطرف خواهد شد.

اين کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌که آيا ورزشکار هستيد؟ گفت: من الان وقت ورزش کردن ندارم ولي در دوران نوجواني فوتبال بازي مي‌کردم، من در دوران وزارت اطلاعات نيز گاهي فوتبال بازي مي‌کردم ولي بعد از مصدوميتي که برايم پيش آمد ديگر بازي نکردم.

وي در پاسخ به اين سوال که در سال 88 به چه کسي راي داديد؟ گفت: من در اين سال نه به احمدي‌نژاد نه به موسوي و نه به کروبي بلکه به آقاي رضايي راي دادم من در انتخابات يک راي داشتم و تشخيص دادم که آقاي رضايي بهترين فرد از ميان ديگر افراد است. در انتخابات پيش رو نيز به خودم راي مي‌دهم ولي اگر شرايط به گونه‌اي شد که کانديدا نشدم بعدا موضع‌ام را به طور صريح اعلام خواهم کرد.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/131/پورمحمدي--انتخابات-سياستمداران-را-از-برج-عاج-به-کف-خيابان‌ها-مي‌کشاند
بستن   چاپ